Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sunflower - M63

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sunflower - M63

Hier is een opname die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt. Ed80 op een heq-5 met als testje een uhc filter. Er is per foto 6 minuten belicht op iso 400. Combinatie van 20 frames.

Mooie foto Sam! Leuk is ook het detail op de grote foto. Ik zie nog een stelsel, linksboven, kan m alleen niet thuisbrengen.
    Hoe ga je eigenlijk te werk bij het opzoeken van het object? Gebruik je de goto functie van Rajiva?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mooi voor de oriŽntatie zo, en ik zie nog best flink wat detail in het stelsel. Mooie foto wederom dus.
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Netjes gedaan Sam .
        Nop dat stelseltje linksboven zou UGC08313 kunnen zijn . (volgens SN)

Commentaar

thx. De uhc filter hakte me er hier toch wat te hard in. Volgende keer ga ik hem eens zonder proberen.

Nop ik gebruik cartes du ciel voor de goto. Werkt perfect!!

Commentaar

Als ik jouw zo hoor en je resultaten zo zie dan rest mij niks anders dan heel snel rajiva maar eens in te gaan bouwen
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hele mooie foto. En het neveltje aan bovenzijde is inderdaad ugc08313!

Mag 14,78!!!!

Heel knap
              8" Skywatcher Newton (Imaging)
              4" Skywatcher Achro (Guiding)
              EQ6 Syntrek
              Canon 350D / 400D (Baader mod.)
              Philips SPC900 (Guiding)
              DSLR Focus; DSLR Shutter
              PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
              X