Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deepsky

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deepsky

Het was een mooie heldere nacht. En, het is me gelukt om de Canon 350D op de telescoop aan te sluiten. Het was vanacht laat en vanochtend weer vroeg (de beelden moeten natuurlijk ook bewerkt worden )

Dat bewerken moet ik nog onder de knie krijgen.......

Nog wat gegevens;
    Ik kon maar 30 sec. belichten (ik schijn een apart kabeltje nodig te hebben voor de ontspanner ). Op zich niet zo's probleem want ik heb ook geen autoguiding waardoor er bij lange belichtingstijden volgfouten kunnen ontstaan.

Ik heb steeds 10 opnames gemaakt; dus 5 minuten belichtingstijd. De gevoeligheid is ingesteld op 1600 ASA (maar dat moet ook minder kunnen)

Maar goed ik ben heel gelukkig met het resultaat tot nu toe!!!

Commentaar, tips o.i.d.?????

Chris
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Dat draadontspannertje is ideaal hoor! Niet alleen voor lange belichtingstijden (je kan de BULB dan op lock zetten) maar ook om trillingen verder te voorkomen. Zo duur is het dingetje niet, en je hebt er echt veel aan. Je kan als je goed uitlijnt best zonder autoguiden langer dan 30 seconde belichten. Dan je ISO nog lager en wat meer frames maken (heb je darkframes gebruikt?) zodat je ruis een pak minder word! Ik vind ze in ieder geval knap gedaan! Mijn eerste DSO's moeten nog gemaakt worden.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Zo, lekker bezig geweest

Ik zou trouwens ipv ISO1600 ISO800 gebruiken. Je hebt dan iets minder lichtgevoeligheid (nauwelijks merkbaar) maar daar krijg je een stuk minder ruis voor terug.
      "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Ik zou trouwens ipv ISO1600 ISO800 gebruiken. - prototype-
        Klopt helemaal. Maar op mijn laptop zagen de foto's die ik van de camera binnen kreeg er met 1600 zo mooi uit dat ik dat ff was vergeten (op zo'n klein scherpje is ruis niet zo goed zichtbaar .

Dat draadontspannertje is ideaal hoor! -steem-
        Ik zoek nog een kabeltje tussen de laptop en de camera. Ik zag ook ergens bedradingstekeningen om deze zelf te bouwen. Trouwens, ik heb ook een infrarood afstandbediening. Deze zou ik ook kunnen gebruiken.
        Hmmmm, zal eens wat gaan experimenten.

heb je darkframes gebruikt -steem-?
        Ik heb er een gemaakt en dus ook een gebruikt. Kan ik er meerdere gebruiken (Ik snap de werking van darkframes nog niet helemaal)?

Chris

Had vanmiddag toch ff niets beter te doen en heb nog een foto bewerkt. Nu dus wat minder ruis!
        8" Skywatcher Newton (Imaging)
        4" Skywatcher Achro (Guiding)
        EQ6 Syntrek
        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
        Philips SPC900 (Guiding)
        DSLR Focus; DSLR Shutter
        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Tips niet ... wel comentaar: vind het prachtig!!

Menno
          (nog jaartje ofzo en dan hoop ik ook zulke plaatjes te kunnen maken )
          It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Werken...
          X