Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nog een keer de spoelnevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nog een keer de spoelnevel

Heb van de week weer een keer NHC 4565 geimaged,

see for your self
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

wow ongeloofelijk mooi Arend , maar ligt het aan mij of zit er een waas om het stelsel heen.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Jeetje wat mooi.
      Er zijn zelfs kleurnuance in de stofband van het stelsel te zien.
      Fraai Arend!
      Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
        wow ongeloofelijk mooi Arend , maar ligt het aan mij of zit er een waas om het stelsel heen.
        Er zit wel een beetje van nature om de nevel. Allen heb ik op deze foto wat last van gradienten door vignetering. Ik kon deze wel weg P.S maar dan bleef er weinig over van het melgwegje.
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
          Jeetje wat mooi.
          Er zijn zelfs kleurnuance in de stofband van het stelsel te zien.
          Fraai Arend!
          thanx

Commentaar

Arend zou je willen aanleren zoveel mogelijk reacties in één bericht te krijgen? Je hoeft ook niet alles te quoten steeds. Dit leest voor andere bezoekers echt niet prettig ofzo. Wat jammer is, want het zijn steeds hele mooie foto's. Maar het is wel fijn als iedereen een beetje de richtlijnen volgt. Je bent hier inmiddels al een poos dus onderhand zou het wel fijn zijn.

Bvd in ieder geval.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ja, Sorry, was het weer even vergeten.

Commentaar

Prachtig Arend! Zoals al gezegt, veel details!

Commentaar

Hoi Arend,

Ten eerste: Prachtfoto, je blijft steeds mooie foto's maken, maakt niet uit wat voor object je moet fotograferen.

Ten tweede: Ik ben heel erg benieuwd hoe een onbewerkte foto van je eruit ziet, en wat dus bewerken voor effect kan hebben.

Zou je een keer een onbewerkte en bewerkte foto kunnen posten, zodat de vergelijking goed te maken is? (als je niet wil, is dat ook prima hoor ).

Gr. Bas
                  "Messier Vrienden Club Berlicum"
                  **Bresser Skylux 70/700**
                  **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Mooie plaat Arend,

Fotografeer jij in het primaire brandpunt of vergroot jij? En zo ja, hoe (oculair projectie?)
                    8" Skywatcher Newton (Imaging)
                    4" Skywatcher Achro (Guiding)
                    EQ6 Syntrek
                    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                    Philips SPC900 (Guiding)
                    DSLR Focus; DSLR Shutter
                    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Mooie plaat!
                      Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Het is weer vakwerk!
                        Of heeft de hubble hem genomen?Zeg eens eerlijk?
                        Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

And he did it again, mooie plaat weer hoor. Er zit wel wat ruis op, maar ik begrijp dat als je dit weg fotosjopt dat er dan weinig van de nevel overblijft.

Commentaar

Of heeft de hubble hem genomen?Zeg eens eerlijk?

Ja, sssstttt :P

Fotografeer jij in het primaire brandpunt of vergroot jij? En zo ja, hoe (oculair projectie?)
                            Ik fotografeer nooit met oculair projectie. Je wilt namelijk je F waarde zo laag mogelijk houden bij deepsky fotografie.

[quote:n51da05v]Ten tweede: Ik ben heel erg benieuwd hoe een onbewerkte foto van je eruit ziet, en wat dus bewerken voor effect kan hebben.

Zou je een keer een onbewerkte en bewerkte foto kunnen posten, zodat de vergelijking goed te maken is? (als je niet wil, is dat ook prima hoor ).
                            [/quote:n51da05v]

Hierbij vier foto's een van een ruw luminans frame (3 minuten belicht)
                            Een foto van 20 frames (a 3 minuten) gestapeld en een van een ruwe RGB foto voor de kleuren combinatie te maken. En als laatste de LRGB

Commentaar

leuk om die raws te zien.

Wat zijn trouwens die drie vlekken in de raw rgb??
                              Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Werken...
                              X