Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van NGC 4565

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto van NGC 4565

Gisteren waren de lucht omstandigheden zeer slecht. Sluierbewolking en en een beetje mist. Kon het toch niet latenom wat te gaan testen.

Hierbij een foto van NGC 4565 of te wel de spoelnevel.
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Mooie foto Arend.

Heb net mijn camera adapter binnen. Wil ook eens gaan proberen om volgfoto's te maken. Ik heb alleen geen autoguiding (volgens mij toch wel een must want hoe kun je anders eventuele afwijkingen compenseren). Bij de eerste gelegenheid doe ik ook een poging!
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Toch nog knap van je Arend, dat je dat nog uit de soep hebt weten te vissen.
      Full WMN-member.
      GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Mooie plaat Arend! Het is een prachtobject!
        Van mij hoeft het allemaal niet zo gepolijst. Een beetje ruwe/korrelige opname kan zeker zijn charme hebben!
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Prachtig Arend!

Commentaar

Van mij hoeft het allemaal niet zo gepolijst. Een beetje ruwe/korrelige opname kan zeker zijn charme hebben!
            Tja, maar moet je voorstellen als er echt goede transparantie was geweest. Ik heb het gevoel dat je al snel een redelijk resultaat hebt met dit object. het is trouwens een super mooi opject vindt ik.

Ik heb alleen geen autoguiding (volgens mij toch wel een must want hoe kun je anders eventuele afwijkingen compenseren). Bij de eerste gelegenheid doe ik ook een poging!
            Ja dat is bij zulke brandpunten wel nodig. Zowiezo krijg je veel meer details eruit als je langer gaat belichten. Succes ermee. Mocht ik je nog ergend mee kunnen helpen dat kan je altijd vragen stellen natuurlijk.

Toch nog knap van je Arend, dat je dat nog uit de soep hebt weten te vissen.
            Soep was het zeker. Ik kon amper de grote beer zien. hBen blij dat ik verdeel cirkels heb om mijn montering. dan kun je nog eens wat vinden :P .
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Wat een soep dat het was!
              Toevallig was de Spoelnevel gisteravond het enige Deepskyobject dat Norbert en ik hebben bekeken! Gelijkertijd met jouw opname.
              Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Kon je die dan nog visueel zien ?

Commentaar

hallo,

normaal kan je hem nog visueel zien, hij heeft een visueele mag van 13,2 alleen als het helder is en als je voldoende opening hebt en niet te zwaar gaan vergroten.
                  verwacht geen wonderen van het visuele zicht, een vlekje.

groeten
                  vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
                  http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Nou, door mijn kijker (20 cm dob) zag ik zondagavond toch echt meer dan een vlekje. Een duidelijk heldere kern met twee zeer lange uitlopers (geen stofband) Eén van de mooiste edge-ons die ik ooit gezien heb. En dat in een troebele nacht! Ik heb er een schets van gemaakt die ik binnenkort zal plaatsen.
                    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
                    X