Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Spoelnevel NGC4565

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Spoelnevel NGC4565

Hallo,
    Hier een plaatje van gisteravond.
    Foto van de spoelnevel NGC4565 in Coma Berenices, 19 opnamen van 60 sec. bewerkt in registax.

HenkJ

Als ik dat negatief zo zie, krijg ik zin om hem te tekenen, maar zo mooi opgelost zal hij aan het oculair wel niet zijn.

Commentaar

Hallo Henk,
      Mooie plaat, ik bezit zelf ook over een 20cm F4 en een DSI. Dit is wel een prachtige stimulans zeker als ik naar je foto's in het ander topic kijk.
      Vanavond zal ik mij eens op M82 storten.
      Joris
      Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Commentaar

Mooie foto! Voor 60 seconden heb je een hoop vastgelegd.

Commentaar

Het is wel 19 X 60 seconden en dan gestackt in Registax!

Commentaar

Woops ......

Commentaar

Origineel geplaatst door Joris
              Hallo Henk,
              Mooie plaat, ik bezit zelf ook over een 20cm F4 en een DSI. Dit is wel een prachtige stimulans zeker als ik naar je foto's in het ander topic kijk.
              Vanavond zal ik mij eens op M82 storten.
              Joris
              Bedankt Joris,

Met wat geduld en doorzetten krijg je zeker resultaat!
              Succes!

Henk

Commentaar

OOk erg mooi HenkJ. Heb je ook een darkfraem gebruikt? Heb je na het stacken nog andere bewerkingen gedaan?

Groet
                Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Ik heb wel darkframe gebruikt en de nabewerking in photoshop, maar het meeste haal ik toch uit registax!

Commentaar

Mooi hoor.
                    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Henk: een erg mooie plaat. De essentie van dit stelsel wordt erg goed weergegeven. Je ziet zelfs onregelmatigheden in de stofband.

@sterrenkijker: dit stelsel is onder een donkere hemel al goed zichtbaar in een 8cm kijker. Mijn ervaring is dat je in een 15cm kijker (de Meade LXD-Lidl) al een aanzet van de stofband kan zien (je ziet een zeer langwerpig stelsel dat aan een zijde scherper is begrenst dan de andere zijde. DUs een absolute aanrader voor visueel waarnemen.
                      Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Werken...
                      X