Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Herbewerking Messier 101 - 6 april 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Herbewerking Messier 101 - 6 april 2007

Nadat ik een flatframe heb gemaakt (tip van Arend van der Salm) heb ik de frames weer door de Maxim DL molen gehaald. De gekalibreerde frames vertoonde nu in de achtergrond een gradient (van boven naar beneden). Wellicht van de atmosfeer?
    In ieder geval kon ik deze simpele gradient met een filter in maxim DL eenvoudig verwijderen voor ik de frames ging stacken.

Zoals je kunt zien is het een aanzienlijke verbetering!

Arend, bedankt voor de tip.
    Full WMN-member.
    GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Zooo, dat heb je mooi gedaan. Welk filter heb je gebruikt ? gewoon het gradient filter ?

Super hoor.
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Ik heb het ´Auto Remove Gradient´ filter gebruikt. Dat werkt prima.
      Ik ben zelf ook zeer tevreden met het resultaat.
      Ik zal trouwens bij mijn volgende opname het filterwiel verwijderen (komt de camera dichter bij de focuser). Ook zal ik de 1,25 inch neus van camera verwijderen en direct koppelen aan een 2 inch comacorrector. eens kijken of dat een beter resultaat geeft.
      Full WMN-member.
      GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Okee, Nou ben benieuwd. het wordt vanavond weer helder. Kun je een kleurenluminans nemen en er over heel leggen.
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Mijn camera is een one-shot dus ik zal dan wel extra lang moeten belichten bij 1x1 binning (3 micron pixel).
          Full WMN-member.

Commentaar

tja geduld is een schone zaak :P

Commentaar

Werken...
            X