Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Rho Ophiuchi vanuit Namibie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Rho Ophiuchi vanuit Namibie

Dus daar gingen we met z'n 2-en naar Namibie voor een rondreis/astrovakantie.

Nieuwe maan in de eerste week, Vixen GP-tje tussen de bikini's en korte broeken. Nikon D810a meegekregen van Nikon Benelux en een Star 71 in de cabin approved koffer.
    In de woestijn vlak bij Sosusvlei sterken we neer bij Hoodia Desert Lodge. Wat is t daar ongelooflijk donker! Eigenlijk niet, want de melkweg of de ontelbare sterren aan de hemel werpen een schaduw onder bomen. (als die er zijn, daar was t een maanlandschap)
    Star 71 met een Nikon D810a dus. Het is een mozaiek van 2 panelen, bij elkaar een file van 55 megapixel. Totale belichtingstijd is 150 minuten met 10 min. subs. Genomen met SGP. Ik vind het zelf een van de mooiste objecten. Top 5 zeker!
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Rho_Oph.jpg views: 1 grootte: 248,4 KB id: 1116034
    Motto: Boterzacht bewerken!

Wow. Jaloersmakend, dit. Ik ben ook Rho-fan.
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Fantastische foto.

Ik heb dit ook genomen vanuit Zuid Afrika, maar mijn foto is niets vergeleken bij deze.
      My eyes are the best optical devices provided. Others:
      GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Commentaar

(zucht)
        "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
        Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Heeel gaaf, hier zit praktisch alles in! hoopjes, (donkere) nevel, mooie kleuren. Heel gaaf!
          Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Commentaar

Top! En uw versie van de Star 71 is ook zeer goed. Als je dat zo snel binnen hebt verwacht ik nog wel een waterval van beeldjes ;-)

/Yves

Commentaar

Ongelofelijk kleurrijk en heel veel diepte.. Heb je hem bewust 90į gekanteld?

Commentaar

Boven, onder, als je daar rondloopt ben je sowieso al het richting gevoel kwijt. Ik heb mezelf een paar keer betrapt de hemel achterover en op z'n kop te bekijken.

Staat je vrouw je aan te kijken: "wat doe jij nou weer?"
                :smile:
                Motto: Boterzacht bewerken!

Commentaar

Pff geweldig wat een mooi gebied!
                  dutch-backyard-astro.nl --- SW Esprit 120 --TS 90/600 triplet - EQ6-R - Lodestar - Atik one 6.0

Commentaar

Prachtige opname, hoe heb je gevolgd want ik neem niet aan dat die 10minuten subs zonder guiding zijn?
                    Skywatcher Star Adventurer - WO Star 71 - Canon 6D - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Commentaar

Waanzinnig! Wat een diepte zit hier in zeg...
                      10" SW Flextube dobson

Commentaar

super mooie plaat van een super mooi object.
                        8inch F4 Newton ASA 0.95 coma corrector Atik 460M Baader / Astrdon filter Sky Watcher AZ-EQ6-GT QHY5L-II-M Guider

Commentaar

Dat moet wel een APOD worden!!! wat een schitterende plaat!
                          T: TS 80/480mm APO | TS 130/910mm APO | 254/1016mm Newton
                          C: ZWO ASI1600mm - Cool (Mono) + Baader Filters | Canon 6DAW

Commentaar

De 3 ingrediŽnten waren aanwezig m.n. toplocatie, topinstrumenten (afgezien misschien van de montering) en een topastrofotograaf en dan krijg je zulke foto als resultaat. Knap !!!!
                            www.caelum.be

Commentaar

bijna net zo mooi als mijn Haagse tuin opnamen
                              toch wel opgestuurd naar APOD zeker??
                              Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
                              Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Werken...
                              X