Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M63 en M64

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M63 en M64

Allen,

Vorige week nog even een paar foto's gemaakt van de m63 en m64 vanuit de tuin van mijn ouders in Den Oever (Wieringen).

Groeten,

Simon

Mooie opnames hoor, maar je hebt er dan ook de spullen voor zie ik.

Commentaar

Inderdaad mooie foto's, voor al die M64
      Roses are red, violets are blue

I'm schyzofrenic, and so am I

Commentaar

Echt mooi hoor , Alsof je er zelf naartoe aan het vliegen bent
        Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Ziet er prima uit, Simon.
          Maar dat zijn we zo zoetjesaan van je gewend
          RefraktŰh luv‚h

Commentaar

waar ik nou zo benieuwd naar ben... zie je zo'n sterrenstelsel of bijvoorbeeld de bekende plaatjes van de orion nevel nou ook echt zo door de lens? Of zie je dit pas als je meerdere seconden hebt belicht of als je de foto's in photoshop hebt bewerkt??
            De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

Hoi Simon,

Mooie resultaten hoor.
              Ook het volgen gaat prima zo te zien.

gr, arend
              Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

De black eye staat er mooi op, Simon!!

Commentaar

Origineel geplaatst door gijsraaf
                  waar ik nou zo benieuwd naar ben... zie je zo'n sterrenstelsel of bijvoorbeeld de bekende plaatjes van de orion nevel nou ook echt zo door de lens? Of zie je dit pas als je meerdere seconden hebt belicht of als je de foto's in photoshop hebt bewerkt??
                  Zo zie je ze alleen op lang belichte foto's. Nevels zie je in 99,99% van de gevallen als witte 'vlekken'. In het geval van de wat grotere nevels en stelsels zul je structuur zien, wat toeneemt naarmate het donkerder is en je langer kijkt. Des te langer je kijkt des te gewender je ogen raken aan het donker, en des te beter je gaat zien. Maar ook ervaring kan helpen. Als je begint zul je lang niet zoveel zien als iemand die het al jaren doet. Kleur is al helemaal zeldzaam om met het oog waar te nemen. Als er dan al word gesproken over kleur heeft men het over een groene of blauwe zweem. Ik zou zeggen, kijk zo snel mogelijk eens door een telescoop.
                  "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                  - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                  X