Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn eerste serieuze opname M51

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn eerste serieuze opname M51

Dit is mijn eerste serieuze opname van M51.
    De camera (SXV-8MC) past niet geheel bij mijn opstelling (veel te kleine pixels). Ben best tevreden met het resutaat.
    Full WMN-member.
    GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Hele mooie opname!

Er valt me wel iets op aan de sterren, deze zijn soms boven of onder recht afgevlakt, komt dit door het stacken?
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Ik denk dat het o.a. komt door het stacken. Ik ga eens kijken of ik het kan verbeteren door een strengere selectie op de foto´s toe te passen die worden gestacked.
      Full WMN-member.
      GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Mooie plaat Paul. Daar zit heel wat belichting in!

Commentaar

Mooi resultaat Paul.

Ik denk alleen dat er veel meer detail uit de foto moet zijn te halen met 50 sub-frames.........

Raimond.
          i love astronomie

Commentaar

Daar ben ik het helemaal mee eens ralon73. Er moet toch veel meer uit te halen zijn.
            Ik heb op dit moment het autoguiden nog niet helemaal goed voor elkaar. Ook is er op de individuele frames te zien dat niet alle drie de kleurkanalen exact op elkaar liggen. Mischien ligt dat wel aan de comacorrector

De SXV-8MC komt eigenlijk beter tot zijn recht op een APO met kort brandpunt (400mm). Mijn Schmidt-Newton op 812 mm zorgt samen met de kleine pixels van de camera (zo'n 3 micron) voor een oversampling (volgens mij zo'n 0,8 boogsec. per pixel!)
            Full WMN-member.

Commentaar

Werken...
            X