Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van M3

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto van M3

Hallo allemaal,

Ben een beetje aan het experimenteren met autoguiding met lange brandpunten. Gisteren messier 3 geprobeerd.

Tjonge jonge bolvormige sterrenhopen zijn moeilijk te fotograveren.
    Daarnaast krijg je met lange brandpunten dus ook last van seeing.

Met W.F opnamen heb je daar veel minder last van.

Hier is hij dan.

Groetjes Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

wauw, wat een prachtige foto! Ik dacht eerst die staat ook op de hubble site :P
    Telescoop: Celestron C9,25 Advanced GOTO CG-5

Commentaar

Ja leuk he, en je vergroot de prut ook uit. Bovendien vind ik een sct op contrast zoveel inboeten. Ik vind het trouwens een mooie plaat. De kern is niet uitgebrand, dat is altijd zo lastig met bolhoopjes.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
        Ja leuk he, en je vergroot de prut ook uit. Bovendien vind ik een sct op contrast zoveel inboeten. Ik vind het trouwens een mooie plaat. De kern is niet uitgebrand, dat is altijd zo lastig met bolhoopjes.
        Nou dat klopt. Ik heb ook veel met de curvus moeten spelen.

Het is jammer dat ik wat vignetering had van mijn F.R.
        Daar het oog nog heeiig was gaf deze vignetering dus problemen.
        Op het ruwe beeld staat nog iets meer informatie maar die heb ik dus hierdoor moeten terugschroeven, anders kreeg ik zo'n mooie gekleurde cirkel om mijn object.

Volgende nog hoger brandpunt :P Dus zonder F.R.
        Kijken wat dat geeft.

gr Arend
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door IridiuM
          wauw, wat een prachtige foto! Ik dacht eerst die staat ook op de hubble site :P
          Bedankt
          gr Arend

Commentaar

Het leuke van die bolhoopjes is dat je heel duidelijk diepte kan zien.
            Mooie fotoo!!
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
              Mooie fotoo!!

thanks,Ja dat vind ik ook super.

gr Arend

Commentaar

Meer zeg ik niet.
                Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Ondanks dat het moeilijk is, is deze toch erg goed gelukt!

Bravo!
                  8" Skywatcher Newton (Imaging)
                  4" Skywatcher Achro (Guiding)
                  EQ6 Syntrek
                  Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                  Philips SPC900 (Guiding)
                  DSLR Focus; DSLR Shutter
                  PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Inderdaad.. Prachtig Arend! Ik vind hem heel goed gelukt..

Die 'blauwe' sterren erin maken het ook erg mooi vind ik.. Kunnen dit bijvoorbeeld superreuzen zijn?
                    "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Mooie fotoo!!
                      Tja, inderdaad heel fraai. Vooral ook omdat het verschil in lichtintensiteit zo duidelijk te zien is deze foto. Uit branden of niet - dat kun je dus wel goed mee tonen.

Vraagje echter, rechtonder van het midden is 1 ster duidelijk GROEN van kleur. Is dat een foutje/ afwijking of cfm realiteit. Ik ken het in elk geval niet.
                      "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Origineel geplaatst door elvicente
                        Mooie fotoo!!
                        Tja, inderdaad heel fraai. Vooral ook omdat het verschil in lichtintensiteit zo duidelijk te zien is deze foto. Uit branden of niet - dat kun je dus wel goed mee tonen.

Vraagje echter, rechtonder van het midden is 1 ster duidelijk GROEN van kleur. Is dat een foutje/ afwijking of cfm realiteit. Ik ken het in elk geval niet.
                        Ik denk dat dat komt door de bewerking.

gr Arend

hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie complimenten weer.

gr Arend

Commentaar

Prachtige opname man! Doe zo voort

Commentaar

Werken...
                          X