Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste test met mijn Canon 350D

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste test met mijn Canon 350D

Ik heb de knoop doorgehakt en een 350D gekocht. Gisteren direkt maar een foto gemaakt van de open cluster in Perseus.

Zo maar ff een foto; 30 secondenbelicht met een 200 mm telelens (f5.6). De camera verder ingesteld op 1600ASA.

Nu wil ik graag het maximale uit de camera halen..... Dus alle tips zijn welkom!

Chris
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Mooi eerste resultaat Firefly!

Tip: je kan de volgende keer meer foto's nemen en die dan stacken met Registax of Deepskystacker, zodat je minder ruis wordt en de foto wat 'zachter' wordt

Commentaar

Ziet er goed uit Chris .
      Zoals Freek al zei , meer opnames maken olm de ruis te verminderen .
      Eventueel De diafragma iets dichtknijpen om minder kleurranden te hebben om de sterren .

Commentaar

Mooi man!

Goed dat je de knoop hebt doorgehakt met de aanschaf van de 350d.

Ikzelf kan nog steeds geen keuze maken en zit nog steeds te dubben wat het zal worden 'n 400d of 'n 350d.
        Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
        ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
        Auteur:Ik

Commentaar

En ook nog maar even de maan gefotografeerd vanavond

200 mm telelens!
          EQ6 Syntrek
          Philips SPC900 (Guiding)
          DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Gefeliciteert Chris! Het is een prachtige camera, en ook heel geschikt voor astrofotografie! Hier ga je veel plezier mee hebben.

Commentaar

Helemaal goed joh zo'n 350d.

ik kon me niet inhouden om de foto toch even door de photoshop cs2 machine te halen en dan vindt ik resultaat meer dan goed.
              Groet, Jan

Commentaar

Parsec,

Mooie bewerking!!!!! Wat heb je gedaan? Zelf heb ik Photoshop CS maar ik ben er van overtuigd dat het met deze versie ook kan.

:smartass
                EQ6 Syntrek
                Philips SPC900 (Guiding)
                DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Waar ik meestal mee begin is "Niveaus". Dus niet "Niveaus bepalen".
                  En dan op het zicht wat schuiven, je kunt aan het diagram eigenlijk al zien aan welke kant je de schuif naar het midden moet verplaatsen. Daar waar hij het laagst is. Dan gebruik ik de middelste. Door deze naar links of rechts te verschuiven zie je wel wat jij het beste vindt. Eigenlijk is deze functie vergelijkbaar met de gamma instelling.

Ik heb geen kleur correctie toe gepast. Wel zit er in CS2 een "ruis reduceren" waar je meerdere parameters hebt om de ruis terug te brengen. Ik weet niet of deze functie in CS zit. Bij CS2 zit hij onder "filter" bij "ruis".

Dat is eigenlijk het enige wat ik bij jou foto heb aangepast.

Hoop dat je hier wat mee kan?
                  Groet, Jan

Commentaar

Ik begin altijd door in curves tussen het midden en rechtsbovenaan in de grafiek een punt te maken waar de lijn te veranderen is (door op de lijn te klikken maak je een punt). Hierna trek je de grafiek wat naar boven zodat de lijn de bovenrand net niet raakt.

Hierna ga ik naar niveaus en schuif ik het meest linkse driehoekje onder de grafiek naar het punt waar je de 'heuvels' in de grafiek ziet beginnen (dit ging bij deze foto niet. In ieder geval niet bij de jpeg versie). En hierna een colourbalance.

Dan krijg je dit :

Commentaar

Dat is wel erg veel ruis en troep Skyguy...

Wat voor een 200mm lens is het eigenlijk? Canon, Sigma, Tamron... ?

Maar als we dan toch de adjusmentsrij aflopen in fotosoep, hier is wat je krijgt als je wat schuift in exposure (exposure, offset en gamma);
                      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Bedankt. Weer iets geleerd!

Heb trouens op het net al heel veel sites gevonden met info over het gebruik van de 350 als astro-fotocamera.
                        EQ6 Syntrek
                        Philips SPC900 (Guiding)
                        DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

"Een 200 mm f/5.6 telelens". Wat voor 200 mm f/5.6 tele, dan wel?

,xtG
                          .tsooJ
                          Ich bin ein Kollaser.
                          http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Ik heb een complete kit gekocht met een 18-55 mm lens en een telezoomlens (EF 55-200 f/4.5-5.6 II USM).

Met name de telelens ben ik blij mee. kun je net ff iets meer. Alleen lastig om scherp te stellen. Ik heb gisteren bijvoorbeeld eerst een paar test opnames gemaakt om te bepalen waar het scherptepunt ongeveer zat. Vervolgens de " echte" opnames maken. Zijn er nog handiger methoden?
                            EQ6 Syntrek
                            Philips SPC900 (Guiding)
                            DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Origineel geplaatst door Firefly
                              Met name de telelens ben ik blij mee. kun je net ff iets meer. Alleen lastig om scherp te stellen. Ik heb gisteren bijvoorbeeld eerst een paar test opnames gemaakt om te bepalen waar het scherptepunt ongeveer zat. Vervolgens de " echte" opnames maken. Zijn er nog handiger methoden?
                              Wat bedoel je met "het bepalen waar het scherpte punt zit"?

Het is een feit dat lenzen met een langer brandpunt een kleinere scherptediepte hebben dan lenzen met een korter brandpunt. Daarbij is de scherptediepte afhankelijk van het gebruikte diafragma.

Dan komt er nog een punt en dat is dat je met een factor 1.6 moet rekenen in het bepalen van je brandpunt voor je 350D. Dus die 200mm is op jou camera eigenlijk een 320mm lens. En je 18mm is dus eigenlijk een 29mm groothoeklens.

Gaan we trouwens niet te veel off topic?
                              Groet, Jan

Commentaar

Werken...
                              X