Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M44, de Beehive cluster

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M44, de Beehive cluster

M44 is een tamelijk uitgebreid object in Kreeft. Ik wilde eens zien of die er met de ZS80-II op te krijgen is.
    Niet zonder reducer, dus. Ik krijg bijna hetzelfde als met M45: veel te groot om in een keer te fotograferen. Dat wil zeggen, als je camera een DSI is.
    Zelfs met Atik 0.5x reducer op verlengbus lukt het me niet om hem er helemaal op te krijgen. Ik begin me zo zoetjesaan af te vragen of het toch niet zinnig is om een omgebouwde DSLR te gaan gebruiken ...

Apparatuur:
    de reeds genoemde WO ZS80-II
    Meade DSI
    Atik reducer 0.5x
    Baader moon&skyglow filter
    RefraktŰh luv‚h

Zijn de sterren niet een klein beetje uitgebrand?
    Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
      Zijn de sterren niet een klein beetje uitgebrand?
      Zeer waarschijnlijk. Ik heb flink doorbelicht om er zoveel mogelijk op te krijgen, vandaar.

FYI 10 beeldjes van 1 minuut elk.

H.g.,
      Harold.
      RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Wil niemand voor het hoofd stoten hoor, maar ik vind eigenlijk de DSI geen enkele scherpe mooie shot opleveren (lijkt allemaal zo ('dottig' ). Dat ligt niet aan de DSI bezitters, maar aan de kwaliteit van de camera denk ik.
        Voor hetzelfde geld (of minder? ) koop je een 2e hands EOS 300D, die hang je aan je ZS en moet je dan eens kijken!
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
          Wil niemand voor het hoofd stoten hoor, maar ik vind eigenlijk de DSI geen enkele scherpe mooie shot opleveren (lijkt allemaal zo ('dottig' ). Dat ligt niet aan de DSI bezitters, maar aan de kwaliteit van de camera denk ik.
          Voor hetzelfde geld (of minder? ) koop je een 2e hands EOS 300D, die hang je aan je ZS en moet je dan eens kijken!
          Hallo Norbert,

Dat was me ook al opgevallen. Ik denk dat je bij een DSI gaat voor het gemak: Autostar Envisage regelt een heleboel dingen voor je (en soms ook op een manier die je niet wil )
          En als je dus een 2e hands dslr kan kopen voor een vergelijkbare prijs dan ga ik toch maar eens rondkijken (heb ik ook meteen een (aanzienlijk) groter FOV!)

Clear skies,
          Harold.
          RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Klopt helemaal.

Dat de DSI in vergelijking met een DSLR minder mooie foto's maakt, dat ziet zťlfs Stevie Wonder nog.. 8)

Het is gewoon een sterk opgevoerde webcam.

Maar om de eerste schreden te zetten op het gebied van Astrofotografie heeft zo'n DSI toch wel voordelen.

Ik was blij met m'n 1e foto's , ook al zien ze d'r niet uit.

p.s.

@HaroldP

Je hebt de achtergrond mooi zwart gekregen.
            Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
            ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch Šlles de schuld van het onstaan van het universum.
            Auteur:Ik

Commentaar

Werken...
            X