Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

FOTO van IC 445

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

FOTO van IC 445

Beste mensen,

Natuurlijk was het in Vlaardingen ook weer even helder.

Ik heb geprobeert om IC 443 vast te leggen. Geen makkelijk neveltje.
    Ik heb voor de luminans 180 minuten belicht. ( 45 x 4minuten)

Deze nevel staat in het sterrenbeeld gemini en staat vlak bij M35

Hier komt tie dan,

Groetjes Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

hallo,

prachtig arend.
    IC 443 is idd geen gemakkelijk neveltje. Had je niet veel last van te veel vocht in de lucht?
    groeten
    vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
    http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Origineel geplaatst door Orioner
      hallo,

prachtig arend.
      IC 443 is idd geen gemakkelijk neveltje. Had je niet veel last van te veel vocht in de lucht?
      groeten
      Hoi Orioner,

Ja zeker, Ik weet inmiddels dat als je vocht in de lucht hebt, je sterkleuren enzo erg verslechteren. Is dat jouw ervaring ook ?
      En voor luminans van 3 uur had ik iets meer verwacht. Daaraan kun je al zien dat de omstandigheden niet optimaal waren.
      Maar toch leuk dat ik hem er op heb.

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

hallo,

kleurvermindering niet echt, wat ik ondervonden heb als er veel vocht in de lucht zit dat het algemene beeld achteruit gaat, zo erg zelfs dat je alleen de heldere sterren nog kan zien.
        ook niet vergeten dat mijn vangspiegels soms aandampen bij een te hoge luchtvochtigheid.

groeten
        vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
        http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Origineel geplaatst door Orioner
          hallo,

kleurvermindering niet echt, wat ik ondervonden heb als er veel vocht in de lucht zit dat het algemene beeld achteruit gaat, zo erg zelfs dat je alleen de heldere sterren nog kan zien.
          ook niet vergeten dat mijn vangspiegels soms aandampen bij een te hoge luchtvochtigheid.

groeten
          Ja dat zeker. Maar ik heb het idee dat daar ook kleur informatie mee verdwijnt. Maar zeker weten doe ik het niet.

gr arend

Commentaar

Arend,

Wederom een mooie foto !

Mooie neutrale kleuren en - voor zover ik dat kan beoordelen op deze brakke monitor op m'n werk - heb je de kleurkanalen ook netjes over elkaar liggen.

Heb gisteren eveneens weer eens een keertje foto's gemaakt. Hoop later vanavond wat resultaten te kunnen posten.

Mij viel overigens ook inderdaad op dat het relatief vochtig was, met de nodige gevolgen voor de transparantie. Alle aanwezige lichtvervuiling wordt ook zo mooi versterkt door die fijne nevel in de lucht........

Groeten,

Raimond.
            i love astronomie

Commentaar

Toch een erge mooie foto geworden Arend kerel!

Een mooie oogst van een vruchtbaar avondje!
              150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
              Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door ralon73
                Arend,

Wederom een mooie foto !

Mooie neutrale kleuren en - voor zover ik dat kan beoordelen op deze brakke monitor op m'n werk - heb je de kleurkanalen ook netjes over elkaar liggen.

Heb gisteren eveneens weer eens een keertje foto's gemaakt. Hoop later vanavond wat resultaten te kunnen posten.

Mij viel overigens ook inderdaad op dat het relatief vochtig was, met de nodige gevolgen voor de transparantie. Alle aanwezige lichtvervuiling wordt ook zo mooi versterkt door die fijne nevel in de lucht........

Groeten,

Raimond.
                Hoi Raimond,

Bedankt voor de complimenten. Tja, de transparantie was niet super. Daarom heb ik ook niet zoveel detail in mijn Halpha opnamen.

Waardeloos die luchtvervuiling.

gr Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
                  Toch een erge mooie foto geworden Arend kerel!

Een mooie oogst van een vruchtbaar avondje!
                  Ja, dat was het zeker. heb je nog nieuwe opnamen gemaakt van saturnus ?

gr Arend

Commentaar

Toch een zeer speciale foto!

Ik heb hier meer een 3d gevoel bij dan bij de meeste andere nevel-foto's
                    Top!
                    Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Origineel geplaatst door Tholootje
                      Toch een zeer speciale foto!

Ik heb hier meer een 3d gevoel bij dan bij de meeste andere nevel-foto's
                      Top!
                      okee, nou toppie.

gr arend

Commentaar

Werken...
                      X