Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

eerste digifoto, zonder telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

eerste digifoto, zonder telescoop

zo, dit is dan een eenvoudige foto gemaakt met alleen een digicam. (fujifilm S5600)
    afbeelding moet de 3 sterren van het sterrenbeeld Orion voorstellen met in het midden van de foto de orion nevel. (nevel is helaas niet zichtbaar)
    jullie willen niet weten hoeveel pogingen ik heb moeten ondernemen om tot dit resultaat te komen, maar is op zich voor een beginneling niet verkeerd te noemen dacht ik :-)
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Alle begin is moeilijk, maar hij is redelijk scherp dat is ook al een hele kunst. De reden dat je de nevel niet ziet is denk ik dat deze buiten de foto staat, ik zou hem nog meer naar rechtsonderen verwachten. Maar je zal dan ook wat langer moeten belichten dan de 3 seconden die je nu hebt gebruikt om hem goed zichtbaar te maken.

Commentaar

idd alle begin is moeilijk ;-) oefening baard kunst zegt men.
      Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Gefeliciteerd met je eerste foto! Goed scherp

Om de ruis weg te krijgen kan je eens proberen een stuk of 10 foto's achter elkaar te nemen en dan te stacken met Registax. Dan heb je de mogelijkheid om de foto te bewerken zodat er meer sterren zichtbaar worden, zonder dat er veel ruis te zien is. Probeer ook eens 15 seconden of iets in die richting te belichten, maar dan wel helemaal uitgezoomd zodat je geen streepjes krijgt

Succes ermee!

Commentaar

De Orion nevel staat er niet op omdat je deze ook niet in beeld hebt. Middenin onderaan je foto zie je een dicht groepje sterren, nog een tik verder naar beneden en daar zit de Orion nevel.

Ik heb hieronder jouw foto even over een andere foto heengeplakt met de riem iets gekanteld. Zoals je ziet had je nog een stukje lager moeten zitten.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Heliconfilter is ook een programma die van een enkele foto o.a. behoorlijk wat ruis wegneemt.Gratis op internet.

Steem ,hoe heb je die foto gemaakt?
            Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Werken...
            X