Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van M81

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto van M81

Beste Mensen,

Gisteren voor het eerst M 81 gefotografeerd. Tjonge jonge, dat is wel heel wat anders dan nevels.

Dit is een tijdelijke bewerking. Want moet nog heel veel experimenteren met de kleurkanalen. Bij nevels reageren de kleuren namelijk heel anders.

Maar goed wilde jullie hem niet onthouden.

Dus hier mijn firstlight van M81.

groetjes, Arend
    http://www.inhetdonker.nl
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

hallo,

zeker niet mis,

ik neem voor galaxies 120 L en een RGB van elk 20 min voor het blauwe durf ik 30 min nemen.
    probeer al diverse nachten de M51 erop te zetten, zit nu al aan 200 L en 35 rood maar kan niet verder doen door slechte weer.

groeten
    vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
    http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Hoi orioner,

Voor de luminans heb ik 140 minuten genomen (1x1binning)
      Voor RGB heb ik ieder 40 minuten genomen. maar tijdens de RGB was er redelijk veel mistachtige bewolking. Ik denk dat de kleuren daarom niet goed zijn. daarnaast heb ik voor het eerst flatfields en darks toegepast.

Moet dus weer veel gaan experimenteren.

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hee Arend....

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg hiervan..

ik hoop nog een hoop galaxies te zien uit jouw handen...
        114mm refl. en 70mm refr.
        200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Origineel geplaatst door Patje
          Hee Arend....

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg hiervan..

ik hoop nog een hoop galaxies te zien uit jouw handen...
          Ik ga me best doen. :P

gr Arend

Commentaar

hallo

die mistachtige bewolking doet zeker geen goed, probeer eens zonder dark en flatfields, ik gebruik ze nooit met mijn ATIk, normaal gezien moet het niet.

groeten

Commentaar

hallo arend,

probeer ze eens te stacken in Photoshop ipv maxim DL of dergelijke, je zult nog aangenaam verrast zijn.

groeten

Commentaar

Origineel geplaatst door Orioner
                hallo arend,

probeer ze eens te stacken in Photoshop ipv maxim DL of dergelijke, je zult nog aangenaam verrast zijn.

groeten
                Hoi,

Wat denk jij wat het voordeel zou zijnvan P.S ?

ik moest wel een flat gebruiken. Omdat door de mist het vuil op mijn ccd beter zichtbaar werd.

gr Arend

Commentaar

Arend,

Zoals gewoonlijk weer een foto van grote klasse (of ik ben niet veel gewend ).

Ik blijf nog maar even bij planetaire fotografie (is iets eenvoudiger)

Chris
                  8" Skywatcher Newton (Imaging)
                  4" Skywatcher Achro (Guiding)
                  EQ6 Syntrek
                  Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                  Philips SPC900 (Guiding)
                  DSLR Focus; DSLR Shutter
                  PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Hey, das een leuke verassing!

Sterrenstelsels Arend.... ben benieuwd! Heb je nog wat aan je IDAS filter met sterrenstelsels fotograferen?
                    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Twee opmerkingen:
                      -je moet'm nog spiegelen. De conventie is zuid min of meer naar boven (maar daar kun je van afwijken) maar *NIET* gespiegeld.
                      -net zoals M42 wint M81 wat als je een andere belichting maakt die het centrum minder overstraalt, en met Photoshop en maskers de beelden compositeert - er zit in een centrum een mooie "bar" (ondanks het Sb type) die je visueel ook kunt zien maar in overstraalde centra op fotos verdwijnt.
                      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Firefly
                        Arend,

Zoals gewoonlijk weer een foto van grote klasse (of ik ben niet veel gewend ).

Ik blijf nog maar even bij planetaire fotografie (is iets eenvoudiger)

Chris
                        Dank u

gr Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
                          Hey, das een leuke verassing!

Sterrenstelsels Arend.... ben benieuwd! Heb je nog wat aan je IDAS filter met sterrenstelsels fotograferen?
                          Hoi Patrick,

Ja, dat weet ik ook nog niet zeker. Deze is wel met een idas filter gemaakt. Dus het kan wel. Maar of hij dingen weglaat weet ik nog niet.

Dit is een vraag voor Arnaud denk ik :P

gr Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door sixela
                            Twee opmerkingen:
                            -je moet'm nog spiegelen. De conventie is zuid min of meer naar boven (maar daar kun je van afwijken) maar *NIET* gespiegeld.
                            -net zoals M42 wint M81 wat als je een andere belichting maakt die het centrum minder overstraalt, en met Photoshop en maskers de beelden compositeert - er zit in een centrum een mooie "bar" (ondanks het Sb type) die je visueel ook kunt zien maar in overstraalde centra op fotos verdwijnt.
                            Hoi Sixela,

ja, je hebt gelijk. Moet ik nog doen. Deze foto is nog maar een probeersel. Ik moet eerst nog goed de kleuren overdoen.

Ik moet inderdaad de kern apart layeren. Maar dat komt nog wel.

Even off topic, maar ik heb de lens laten testen. Hij is niet goed. Veel sferische abbaratie en ondercorrectie.

Jammer maar helaas.

gr Arend

Commentaar

Wat een prachtige foto !

Ooit hoop ik ook eens zulke resultaten te behalen.

Gr,
                              Roy
                              - Newton SkyWatcher 200/1000 F/5 Refl.
                              - Celestron CG5
                              - Bresser 70/700 Refr.
                              - Canon PowerShot A620
                              - Canon EOS 400D

Commentaar

Werken...
                              X