Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Opnieuw de paardenkop nevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Opnieuw de paardenkop nevel

Hallo beste mensen,

Ach je moet toch wat.
    Heb de paardenkop nevel weer bewerkt naar nieuwe inzichten.

Ik zelf ben nu eens tevreden. :P

Wat zeggen jullie ervan.

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

KUNST!!!!!!!
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Ik zelf ben nu eens tevreden.
      Maar goed ook want dit is (opnieuw) een pracht van een plaat
      The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool (Richard Feynman).

Commentaar

Origineel geplaatst door Christophe
        Ik zelf ben nu eens tevreden.
        Maar goed ook want dit is (opnieuw) een pracht van een plaat
        Thanx
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

W.O.W. en O.M.G

Dit is nu echt een meester prent Arend, dit soort afbeelding zijn echt aanwinsten voor de amateur astronomie. Als je denkt dat tot op 20 jaar geleden dit soort foto's alleen nog maar van de grote sterrenwachten was en dat wij de amateur astronomen de techniek en mogelijkheid hebben om dit te maken ben je echt een ware vakman.

Ps. mag ik een keer mee om te kijken hoe je dit nu doet
          "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Mag ik heel eerlijk zijn?
            Ik vind het teveel aangedikt. Het komt een beetje kitscherig over zo. Die sterretjes vind ik geen sterren meer en de kleuren veel te dik aangezet. Bovendien lijkt er een soort korreligheid in te zitten die wat kunstmatig overkomt.
            Ik zag laatst een zwart-wit plaat van Mike vd Berg en die vond ik veel intrigrerender. Was niet nabewerkt en had dat mystieke wat de horsehead nu eenmaal heeft... Ik vind het overprocessed.
            't Is een kwestie van smaak, no offence Arend
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
              Mag ik heel eerlijk zijn?
              Ik vind het teveel aangedikt. Het komt een beetje kitscherig over zo. Die sterretjes vind ik geen sterren meer en de kleuren veel te dik aangezet. Bovendien lijkt er een soort korreligheid in te zitten die wat kunstmatig overkomt.
              Ik zag laatst een zwart-wit plaat van Mike vd Berg en die vond ik veel intrigrerender. Was niet nabewerkt en had dat mystieke wat de horsehead nu eenmaal heeft... Ik vind het overprocessed.
              't Is een kwestie van smaak, no offence Arend
              beste Nop,

Natuurlijk mag je eerlijk zijn. Het grappige is alleen dat deze foto tenopzichte van de vorige post veel natuurlijker is. ik heb hier veel minder aan gesleuteld. Van de vorige kan ik me wel indenken dat hij te överdone "was.
              Het ligt er wel aan hoe je monitor is afgesteld. Dat scheelt echt een slok op een borrel .

gr Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
                W.O.W. en O.M.G

Dit is nu echt een meester prent Arend, dit soort afbeelding zijn echt aanwinsten voor de amateur astronomie. Als je denkt dat tot op 20 jaar geleden dit soort foto's alleen nog maar van de grote sterrenwachten was en dat wij de amateur astronomen de techniek en mogelijkheid hebben om dit te maken ben je echt een ware vakman.

Ps. mag ik een keer mee om te kijken hoe je dit nu doet
                Tuurlijk je bent altijd welkom.

Ik doe dit meestal vanuit mijn tuintje.
                Dus is het een keer helder dan kom je maar.
                3 maart sta ik bij Robtics overdag om uitleg te geven over astrofotografie.
                Daar ben je natuurlijk ook van harte welkom. (sterrekijkdagen)

gr Arend

Commentaar

Wat is er gebeurd met je blauwe opname.. dauw?

Ook ik vind de bewerking te hard, als je m uit elkaar haalt zie je dat goed ( rood is niet in verhouding met de rest) .. trouwens wel lekker scherp die groene !

Commentaar

Wauw dit is wel een hele mooie opname. Ik hoop dat ooit ook nog eens te kunnen doen

Wel is de gamma (denk ik) wat sterk op de sterren.

Als ik goed heb opgelet tijdens die lezing van afgelopen zaterdag, dan is de paardekop eigenlijk niets anders dan een zich van de grote wolk afscheidende ster in wording. Correct me if i am wrong.
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                      Wat is er gebeurd met je blauwe opname.. dauw?

Ook ik vind de bewerking te hard, als je m uit elkaar haalt zie je dat goed ( rood is niet in verhouding met de rest) .. trouwens wel lekker scherp die groene !
                      Hallo,

Blauw is inderdaad niet echt aanwezig. Ik had te weinig tijd.
                      En op een gegeven moment draaide me cam tegen de montering.

gr Arend

Commentaar

Hallo,

Okee, hierbij dan nog iets verbeterd.

Ik beloof dat ik de volgende keer alle kleur kanalen goed zal nemen.
                        :P :P

gr Arend

Commentaar

met alle respect, maar ik vond 1 van die eerste bewerkingen een tijdje terug toch een stuk mooier, zat veel meer diepte in
                          Meade AR6/Skywatcher 150/750 Refr/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
                          Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr
                          LXD-55 - Vixen GP - EQ6 Goto

Commentaar

Beste mensen,

Bedankt voor jullie input weer.

gr Arend

Commentaar

Werken...
                            X