Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Omgeving Orion

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Omgeving Orion

Hallo mensen

Deze foto heb ik een paar dagen geleden gemaakt. Mijn powershot op een stoel gezet en 10 foto's achter elkaar laten maken.

Daarna zijn de foto's door registax gehaald. Wat is het toch een lekkere programma
    Daarna bewerkt met paintshop(Skyguy, bedankt voor hulp) Vignetting kon ik niet wegkrijgen.

iso 400
    15 sec
    F2.8

Ik heb wel een vraagje over Registax. Ik dacht altijd dat als je meerdere foto's van 15 seconden combineert, dat je dan een foto krijgt die hetzelfde detail zou tonen als één foto van 150 seconden.
    Maar nadat ik 10 foto's combineer met registax, dan gaat alleen het ruis weg. Voor de rest verandert er niks. Klopt dit?
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Hallo AtodaZ,

Volgens mij klopt dit gedeeltelijk. Wat er aan detail echt niet is, kun je ook niet te voorschijn halen. Echter........

Doordat de ruis afneemt kun je in een fotobewerkingsprogramma de details versterken zonder dat de ruis een grote rol gaat spelen. Door het spelen met curves of helderheid en contrast kun je wellicht meer sterren zichtbaar krijgen. Dus na het stacken altijd de foto door de bewerkingssoftware halen om ogenschijnlijk verborgen details naar voren te halen. Dit is een kwestie van trail and error (althans in mijn geval)

Voor het bewerken van sterren (deepsky objecten) gebruik is Deepsky stacker. Het is gratis en makkelijk te gebruiken. Kijk maar eens op :

http://deepskystacker.free.fr/english/index.html

Suc6

Chris
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...