Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Orion in de schijnwerpers

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Orion in de schijnwerpers

Gisteravond was het eventjes helder (later kwam er dikke mist aanzetten):

Zonsondergang, zon achter huizen en een mooi vliegtuigspoor.

Na een tijdje verscheen Venus in het zuidwesten: Venus en nog een keer Venus.

Een uurtje later was Orion prachtig zichtbaar in het zuiden, helaas is er veel lichtvervuiling hier (vandaar ook deze titel). 10 seconden belicht op ISO 200: Orion. Daarna werd de seeing steeds slechter en heb ik nog geprobeerd om de Pleiaden en de Hyaden op de foto te zetten: Pleiaden & Hyaden.

Hopelijk komt er écht is een keer een heldere nacht en gaan ze maar gauw iets doen aan die lichtvervuiling hier in de Lichtstad!

Camera: Olympus SP-510 UZ

Freek gebruik eens een grotere iso waarde en maak meerdere foto's van hetzelfde object.
    Dan is de ruis die de grotere iso waarde veroorzaakt praktisch weg en heb je veel meer sterren op je afbeelding staan.

m.v.g.
    Bresser Galaxia
    ------------------
    Fujifilm Finepix S5600 Zoom

[url]http://www.bugwars.net/[/url]

Commentaar

Ik weet niet dat dit bij jullie ook zo is, maar alleen link 4&6 gaan. Bij de andere staat er dan op "Sorry, deze pagina bestaat niet."

Ben je tevreden met je nieuwe camera? Want ik denk in de toekomst ook één te gaan kopen. De Orion ziet er alvast goed uit. Wel jammer van de lichtvervuiling.
      Galaxia 114/900EQ-SKY
      You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightfall
        Ik weet niet dat dit bij jullie ook zo is, maar alleen link 4&6 gaan. Bij de andere staat er dan op "Sorry, deze pagina bestaat niet."
        Is opgelost

Origineel geplaatst door Nightfall
        Ben je tevreden met je nieuwe camera? Want ik denk in de toekomst ook één te gaan kopen. De Orion ziet er alvast goed uit. Wel jammer van de lichtvervuiling.
        Ja, ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Alleen wil ik binnenkort meer foto's gaan schieten van Orion en die dan gaan stacken met Registax. Want de bovenstaande foto bestaat slechts uit één foto. Nu nog een heldere nacht

Commentaar

Werken...
        X