Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M1

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M1

Gisteravond: eindelijk helder, maar hier waar ik woon staat normaal zo'n 2 punten meer wind op de Beaufort-schaal dan elders in het land.
    Toch maar even M1 geprobeerd. Twee foto's gemaakt, de ene 30 s en de andere 60s belicht. Het zijn stacks van 15 resp. 10 plaatjes.
    Het zwiepen van de kijker in de hardste windstoten is te zien aan de niet helemaal ronde sterren.

Apparatuur: Vixen 90mm F/14.4 refractor op Vixen SP-DX, Meade DSI met 0.5x focal reducer. Er is niet gefilterd.
    RefraktŰh luv‚h

LEuke foto Harold. Mooi hoeveel er fotografisch mogelijk is met een 90mm telescoop. En dat in de harde wind!
    Kun je trouwens ook wat meer van de omgeving laten zien?

Deze foto spreekt me erg aan omdat het zo goed overeenkomt met het beeld dat ik eergisteren visueel zag in de 32cm Dob. Nooit tevoren heb ik de Krabnevel zo mooi gezien. Uiteraard zag ik geen rode kleur, maar wel dezelfde vormen en lichtflarden als op jouw foto. Thanks!
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Werken...
    X