Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M42 LRGB

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M42 LRGB

hallo

nogmaals een orionopname, met ATIK 16HR, 90 long, en RGB elk 40 min
    Met fotonewton 150/600 met Astronomik kleurenfilters.

groeten

alle reacties zijn welkom
    vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
    http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Voor zover ik kan beoordelen is hij goed gelukt, maar waarom heb je hem afgesneden? En, misschien niet helemaal het commentaar wat je bedoeld, maar ik vind de foto informatie met dat lettertype, kleur en op die plaats rechtsbovenin flink afdoen aan de foto. Maak een kader om je foto en plaats het er naast, of zet er een leuke kleine legenda in.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Wow, die details linksboven in de nevel, echt supervet. Jammer dat het centrum wat overbelicht is, maar doe je vrij weinig aan met zo'n lange belichtingstijd. Moet zeggen erg mooi resultaat met je Atik.

Commentaar

Kleuren zijn mooi en hij heeft flink veel detail! Mooie opname man!

Commentaar

Gek eigenlijk dat in blauwer licht er zo'n duidelijke streep over de orionnevel loopt die in rood licht helemaal wegvalt.

Mijn camera (Powershot A70) heeft een IR filter ingebouwd die ook een groot deel van het rood tegenhoudt. Jammer toch als ik deze foto zie.

Mooi hoor, Bert
          Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Inderdaad mooie opname .
            Maar enkele shots maken om die uitbranding te maskeren is geen slecht idee denk ik .
            En ik merk ook dat de sterren 3hoeking zijn .
            Misschien moet je maar es checke of je hoofdspiegel niet te vastzit . (pinched optics )

Commentaar

Werken...
            X