Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste M42

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste M42

Vanavond was het gelukkig nog eens ooit helder! Dus ik naar buiten gerend en de spulletjes opgezet. Kijker op m42 richten en knallen maar! Hier is het resultaat! Mijn allereerste M42

Scope : Skywatcher ed80
    montering : Heq-5
    camera : eos 350D
    Belichting : 1x10 sec + 1x30 sec + 1x90 sec bewerkt en over elkaar gelegd in photoshop

Gaaf man!! Mooie opnames voor je eerst M42! ps Lekkere kijker he
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

zeer goed begin Skyguy , maar er zit veel meer in .
      De running man kan je ook nog zien en als je goed kijkt kan je de rest van de loop in m42 zien . (vaag rechts op de foto)

Commentaar

Thx all . Dit is maar een snel probeerseltje om de layers een beetje onder de knie te krijgen. Ik heb nog 50 foto's te bewerken en stacken dus over een tijdje een nieuwe versie van deze.

Inderdaad practige kijker nop! Geen kleurfout, klein en licht.

Commentaar

Ziet er goed uit! Ik hoop binnenkort ook eens te kunnen beginnen met een soortgelijke setup (Orion/Synta ED80 op SP-DX met een D50). Leuk om straks te vergelijken!
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Hoi skyguy

Leuke foto !
            klopt het dat de middelste foto er in is geplakt ? Ik zie namelijk de randen van een kleinere foto.

gr Arend
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Schitterend!

En dat voor je eerste M42...

Hier mag je trots op zijn!
              Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
              ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
              Auteur:Ik

Commentaar

mooi gemaakt hoor !!!!!
                The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
                met statief + volgmotoren.

Commentaar

Plaats m even hier: http://www.astroforum.nl/viewtopic.php? ... highlight=
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

De opnieuw opgepoetste versie van de foto staat onder de uitdaging van de maand.

Commentaar

Werken...
                    X