Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Running Man uit spanje

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Running Man uit spanje

Tijdens onze verhuizing heb ik een aantal harde schijven teruggevonden van halve terra-bytes.
    Blijkt op 1 schijf (bijna) al mijn astro-opnames org's te staan die ik kwijt was

Ik ben zelfs opnames tegengekomen die ik nog niet eens op mijn website had gezet.
    Ik heb de running man opnieuw geregistreerd-starallign en gestacked in pixinsight.
    Daarna ook voor het eerst de kleuren combine laten doen door PI.
    Wow, de kleuren waren bijna meteen goed.
    Voor het eerst ook dat ik die "bruine slierten" voor de blauwe nevel zie hangen

De subs waren er van 3 minuten door R G en B, 16 stuks iedere kleur, dus 50 minuten/kanaal. Geen L's gemaakt.

Voor de L heb ik alle 48 subs door nebulosity de kwaliteit laten bepalen, en heb de beste 15 gestacked om als L te gebruiken,
    Of dat nu R, G of B was

Wat eruit gekomen is bevalt me wel.

Laatste stukje was high pass filtering in PS en wat curves.

Nogmaals, ben best wel trots op mijn eerste "bruin"

Oh ja, en de titel, spanje? Daar zijn de opnames gemaakt met de TEC

Schitterend.
    Met enige fantasie zie je een running man met wapperende tabberd.
    Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Hele fraaie lekker zacht bewerkte foto.je visuele handicap lijkt met de kost van PI wel verdwenen, prima kleurbakansen tot nu toe!
      Ralph
      Skywatcher Star Adventurer - WO Star 71 - Canon 6D - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Commentaar

Hoe kan het dat jij van die grote previews hebt terwijl je bij mijn afbeeldingen he altijd door moet klikken?
        Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Omdat beeld op zijn server staat en niet op astroforum.

Andre, ik denk dat de wijze waarop je een L maakt niet echt de beste methode is, je kan nml RGB niet stacken want de weging slaagt nergens op.
          Ik zou het RGB beeld dat je hebt in photoshop ZW maken en dan als een L laag combineren (je kan dat ook in PI, door copy beeld te maken, ZW te zetten, ander beeld RGB splitsen en dan een LRGB combine proces te doen)

Oh en voor ik het vergeet knappe opname!

Yves

Commentaar

Mooie opname en bewerking. Wat een geluk dat je zo nog weer eens tegenkomt bij een verhuizing....
            Ik denk dat ik wel weet waar je vandaag mee bezig bent :p
            Meade LX200 10", Intes MK 67, Meade N6, TAL 100RS, TAL-2m150, 11cm Kutter, Lunt 35/B600,AZ-EQ6 GT,ASI 120 MM, G.O. 20 x 110

Commentaar

Origineel geplaatst door manon Bekijk bericht
              ... je kan nml RGB niet stacken want de weging slaagt nergens op
              Ik weet dat het nergens op slaat maar ik wou het eens proberen.
              Ik wou van alle subs de scherpste sterretjes bij elkaar krijgen.
              En dat is gelukt
              En ik denk dat dat het beeld toch niet veel anders is dan andere bewerkingen van the running man?

@wouter: ik zet de bewerking op mijn website en insert dat een picture met URL, dan krijg je meteen de opname die ik gemaakt heb, niet dat wat deze software er van maakt.

Commentaar

André,

Ik vind het er fantastisch uitzien! Hoop binnenkort ook te straten met de fotosessies als de zuil klaar is....

groet,

Marc
                Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

Commentaar

Ik ben eigenlijk nog benieuwder naar de Orionnevel die rechtsonder in het hoekje al gruwelijk veel details toont!

Commentaar

Een artistieke impressie wat de kleuren betreft staat daar ook, maar toen kende ik PI nog niet en kende PS nog maar net.
                    Nogmaals, de kleuren zijn expres anders gemaakt, een soort space-art, zie:
                    Last bewerkt door patrickduis; 25-11-12, 21:02. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Mooi hoor! Is dit met of zonder speciale aandacht voor het trapezium?
                      "Hello Spaceboy"

Commentaar

Volgens mij je mooiste deepsky bewerking tot nu toe! Proficiat.
                        Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

De orion nevel: met speciale aandacht. Ik heb opnames van 3, 6 en 12 seconden erdoorheen gemaskerd.
                          Last bewerkt door patrickduis; 25-11-12, 21:02. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Bedankt, als jij dat zegt dan ben ik op de goede weg
                            Last bewerkt door patrickduis; 25-11-12, 21:03. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Beide zeer mooie opnames
                              Die bewerking van de orion nevel heeft wel iets :smile:

(Dat onderschrift is ook grappig :P)
                              200mm f/4 Newton|WO GT81|Atik 314L Mono|HEQ5 pro
                              Lid van Sterrenwacht Halley

Commentaar

Werken...
                              X