Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

first light TS 90/500 achromaat ,cave nebula

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

first light TS 90/500 achromaat ,cave nebula

Hoi allemaal,

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe kijker, een TS 90/500 achromaat. Deze wil ik gaan gebruiken voor widefields en dan voornamelijk smalband opnames. Hij presteert zeer goed voor Ha en OIII, de SII zal ook wel goed gaan, maar heb ik nog niet getest. Met een UV/IR filter krijg je behoorlijke halo's maar dat is ook te verwachten. Met een fringe killer zijn deze zo goed als weg.

De eerste opname is gemaakt met een MPCC voor de atik 314L en dacht dat het wel een goede keuze zo zijn. Niet dus. Er ontstaan coma's welk naar binnen zijn gericht.
    Van de cave nebula zijn 33 opnames gemaakt met subs van 10 minuten.

Hierna is de MPCC verwijderd en zonder flattener is alleen aan de rand (+/- 10 pixels) wat afwijking te zien aan de sterren (resultaten volgen later). Met de 314L is dit echt een hele goede combinatie!

Hoi Corne,

Vraagje ik weet niet of je er zin in hebt hoor,maar ik weet nogssteeds niet precies hoe mijn eq6 werkt en hoe het gaat met phd guiding enzo.
    Mag ik op jou een beroep doen zodat jij mij misschien wegwijs kunt maken,ik woon ook in Menheerse.

Zou leuk zijn,

mvg Chris

Commentaar

Mooie plaat. First light geslaagd zou ik zeggen.
      Waarom heb ik nou deze hobby gekozen......

Commentaar

Werken...
      X