Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

m31 met 80mm refractor

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

m31 met 80mm refractor

Mijn robtics RC is hopeloos mis-collimated, maar hij functioneerde gisteravond als guidescope voor mijn 80mm refractor :-) best tricky gezien het verschil in brandpunt, maar het ging goed. Ik vrees dat ik mijn primaire en mijn secundaire spiegels in de RC moet collimeren

ik heb 20 opnamen gemaakt van ieder 5 minuten, 80mm refractor die via een 0.75x reducer een f/4.8 scope werd, gemonteerd op mijn vaste opstelling: NEQ6 Pro. Guiding ging met de orion starshoot autoguider, phd guiding. Subs zelf werden gemaakt met mijn Atik 383L mono camera, gekoeld op -10 graden. Ik heb hem iets gecropped om m31 mooier te centreren.

Bedankt voor het kijken,
    Voeg bestanden toe
    Martijn
    RC8 - WO 71 ED APO - PST - NEQ6 Pro - EQ5 Synscan pro - Atik 383L+ - Lodestar X2 OAG

Ik ben blij dat je de RC niet kon gebruiken en in de plaats daarvan deze mooie (want: scherp, en mooi contrast) afbeelding hebt weten te maken. Bambi object, klopt. Maar zeg nou zelf: dit is toch gewoon mooi?
    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Hele mooie, prachtig! Nog even verticaal spiegelen.
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

spiegelen vind ik niet nodig hoor
        Martijn
        RC8 - WO 71 ED APO - PST - NEQ6 Pro - EQ5 Synscan pro - Atik 383L+ - Lodestar X2 OAG

Commentaar

Mooie opname Bambi's blijven gewoon mooi !
          Meade LX200GPS 12" - Lodestar - Canon450Da

Commentaar

Werken...
          X