Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ngc891

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ngc891

NGC 891: 10cm F5 refractor @ F4, DSI 1 pro, EQ5 montering, single shot 2 minuten en een beetje bewerkt met Registax.
    Voeg bestanden toe

staat er maar weer mooi op !
    Last bewerkt door patrickduis; 19-11-12, 19:23. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Mooi gedaan met een single frame met 10cm f/5 !!
      Alleen "@F4" wat houdt dat in bij een f/5 ?
      My eyes are the best optical devices provided. Others:
      GSO 400mm Dob, Robtics ED110 f/7, Nikon Aculon 16x50, Canon EOS 6

Commentaar

Volgende stap is wellicht meerdere opnamen combineren, dat komt je signaal erg ten goede.

Commentaar

Ik vind dat je te zwaar gecropt hebt. Als je niet een langere brandpuntsafstand tot jouw beschikking hebt, dan zou het volledige beeldveld wellicht ook niet misstaan, want je hebt nu floeperds van sterren. Wil je de complete afbeelding ook posten? (sorry - ik heb wat met widefield).
          "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
          Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

@ skysurfer het beeldveld van de DSI 1 is klein slechts 510X492 pixels, om toch nog een beetje veld over te houden heb ik een focalreducer op 18mm geplaatst zodat het net allemaal wat lekkerder gaat.

@ jjongmans ik wil juist laten zien dat je met single shots ook best leuke resultaten kan krijgen, het hele forum staat werkelijk vol met de prachtigste foto's maar soms kan dat wat deprimerend overkomen voor mensen die net beginnen.

@ dieseltijger was hij maar gecropt nee ik moet het nog even doen met het kleine beeldveld van de DSI en die vette sterren komt denk ik door dat de pixels 9.6X7.5 um zijn wel ga ik wat meer spelen met mijn EOS.

@ Andre ooit zal er een echte deepsky camera komen maar verlopig doe ik het nog even hiermee maar ik ben idd niet ontevreden.
            Last bewerkt door sidney; 20-11-12, 05:36.

Commentaar

Werken...
            X