Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

regio M52 tot zover 90mm lens, volgplank

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

regio M52 tot zover 90mm lens, volgplank

Regio M52 gefotografeerd. Het is moeilijk om de rode nevels erop te krijgen. Vaagjes aanwezig.
    Methode: handbediende volgplank, canon 350d, 90mm tamron lens@F3,5, iso1600 (ruis en stacken
    gaat goed door grote aantal sterren), darks, stack van 58minuten a 15sec foto's.
    Ik hoop nog wat extra minuten erbij toe te voegen.

90mm met de hand gevolgd met een barndoor! Goede opname zeg. Hoe heb je bepaald hoe snel je moet draaien? Heb je een foto van je setup?
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Hier een foto van mijn volgplankje. Extensie zorgt voor wat meer ruimte om de camera.
      De rest is min of meer standaard barndoor; open einde met een winkelhaak ter stabilisatie
      (steekt rechts uit). Snelheid met een tikkende klok, 1 rondje draaien=1minuut.

Commentaar

Gaaf zeg!
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Knap seg, en dat met zoveel lichtkasse op de achtergrond :lol:
          Respect voor het geduld dat je hebt om handmatig te volgen; niet eenvoudig om met zo'n plankje een goede pooluitlijning te krijgen!
          -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Ziet er goed uit! Dat je de rode nevels niet echt erop krijgt kan komen door te korte belichtingstijden.
            Maar je hebt al enorm veel geduld om dit handmatig te doen, dat ik er niks van op wil aan merken!

Petje af...

M42 is wel mogelijk met korter sluitertijden...
            Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

Jaja, M42 moet zo zeker lukken.

Commentaar

Haha, goed gezien van die kassen ;-), rechts daarvan .... Tennisbanen, daar naast voetbalvelden en dan ... Nijmegen centrum! In het westen electrabel, die is laatst ontploft. Vreselijk zou je zeggen die lichtvervuiling, maar ik kom een heel eind.
                De orionnevel ga ik zeker doen, daar ben ik erg benieuwd naar.

Ohja, een vraag: wordt er met langer belichten, per foto bedoeld, of de totale (gestackte) belichting? Als ik per foto langer ga belichten met deze instellingen, dan raken de foto's overbelicht.

Commentaar

Erg knap dat je het zo gedaan hebt! Mooie widefield ook
                  Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

F/3.5, hahaha! Wie wil er nog een telescoop?? Deepsky RGB's hebben wel wat omdat er geen knallende kleuren te zien zijn. Overweeg je nog om de camera te modificeren? Ietsjes meer rode nevel is welkom toch?
                    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
                    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Werken...
                    X