Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Een nieuwe kijk op Sadr...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Een nieuwe kijk op Sadr...

Ik dacht laat ik maar weer eens een RGB poging ondernemen... h-alfa is prima maar rgb is slecht... eigenlijk alleen goed voor sterren. Nou moet ik er wel bij zetten dat er niet zo super veel kleur rond Sadr zit..waterstofgas is toch de hoofdmoot.

Weet iemand een goede foto met hetzelfde beeldveld waar nog wat anders te zien is dan rood?

ff doorklikken wel.. waarom kan astroforum niet gewoon 1600x1200 goed afbeelden GRRR
    Voeg bestanden toe
    Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Mooi hoor! Als ik alle afbeeldingen van een Google Image Search (sadr widefield) bekijk dan zie ik niet veel meer dan rood inderdaad
    Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
    Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Mooi rood is niet lelijk! Oftewel, mooie plaat!
      Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

In cepheus is toch van alles en nog wat met RGB te zien met een hoop verschillende kleurtjes. Wat is je exacte beeldveldgrote om wat te simuleren ?
        Skywatcher Star Adventurer - WO Star 71 - Canon 6D - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Commentaar

Ik bedoel... is het gebied echt zo monochroom of niet..
          Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Ik denk het wel in RGB, of je moet smalband pakken en de kleurverschillen enorm benadrukken - dat is eigenlijk (kort samengevat) het idee achter het hubble palet.
            "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
            Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Werken...
            X