Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M31

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M31

---
    Last bewerkt door Twan Bekkers; 13-03-19, 23:28.
    Gewoon ff geen handtekening

Heel aardig Twan. Wel wat krap gekaderd en het word tijd voor flats aan die stofjes te zien
    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Mooie opname, beetje Ha erbij schieten zou hem afmaken
      Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

Mooie opname. De volgende grote stap vooruit die je kan maken zijn inderdaad flats.
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Mooi detail!
          Vindt de foto alleen wel wat blauw en de sterren lijken allemaal uitgebeten? Kortom; hier zit meer in qua bewerking!
          Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
          Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Hier zit nog wel wat in Twan! Heb je frames gezien, je overtrekt het een beetje. Je mag best eens experimenteren met mijn lumunance laag als je Wil? Krijg je meer buitengebieden.

Ik heb ook altijd ruzie met m31 ;-)
            - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

De laatste keer dat ik op het forum keek had je net je nieuwe scope gekocht... Ik kijk 9 maanden later weer en zie ik dit!
              Prachtig gedaan man, respect!

Commentaar

Is het mogelijk met een dslr Ha opnames te maken?

ik gebruik namelijk ook een lps filter. en die zit er vast in. (kan er natuurlijk wel uit maar lijkt me ingewikkeld?)

overgins mooie opname twan!
                Last bewerkt door patrickduis; 24-11-12, 17:49. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.
                ECHTE MANNEN KOMEN THUIS MET HONGER, NIET MET BLOEMEN...

Commentaar

Origineel geplaatst door Twan Bekkers

Lps vast??? Ik heb gewoon een 2" voor mijn coma corrector...
                  Hij bedoelt waarschijnlijk een clip filter, die zijn inderdaad niet echt gemaakt om steeds te wisselen...
                  Skywatcher Explorer 200mm f/5; Canon 1100D gemodificeerd; Baader MPCC; HEQ5 Pro
                  Guiding: Skywatcher 9 x 50 zoeker, alccd5 (QHY5) autoguider

Commentaar

Twan, in my opinion is de tweede stukken mooier, minder blauw en "natuurlijker".
                    Tot gauw bij Halley.

Gr
                    Skywatcher BKP250 - NEQ6 Pro EQMOD - Atik 16HR - Alccd5 - TSOAG9 - Baader LRGB/7nm - Lid van Sterrenwacht Halley

Commentaar

deze is wat beter dan je eerste, maar de achtergrond is wat vlekkerig.
                      Martijn
                      RC8 - WO 71 ED APO - PST - NEQ6 Pro - EQ5 Synscan pro - Atik 383L+ - Lodestar X2 OAG

Commentaar

Zoals ik al eerder opperde : gebruik een wit T-shirt voor je flat Werkt makkelijk. !
                        Last bewerkt door patrickduis; 24-11-12, 17:51. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.
                        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Werken...
                        X