Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ik ben op paardenjacht geweest!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik ben op paardenjacht geweest!

Vannacht van half 8 tot 2uur aan het sleutelen geweest aan mijn telescoop.
    Samen met Twan toch mooi e.e.a. boven water kunnen krijgen. Was de moeite waard Twan!

Vanaf 2u kon ik gelukkig weer een beetje schieten.
    Niet top, zie de sterretjes op de foto. Dit is geen volgfout maar een optisch probleem wat deze week aangepakt gaat worden.

Ik heb weinig data van het paard, want ondertussen zakte het object weg achter de sterrenwacht.
    4xL
    3xR
    3xG
    3xB

Stack, combine en bewerking volledig in maxim DL gedaan.

Het is een snelle bewerking, er zit echt nog wel meer in. Maar daarvoor ga ik eerst meer data verzamelen.
    Helaas geen tijd gehad om mijn nieuwe SII en OIII filters te testen. Binnenkort maar eens een mooi object kiezen.
    Voeg bestanden toe
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Erg mooi! Maar misschien net iets meer rood?
    10" SW Flextube dobson

Commentaar

Titel: Ik ben op paardenjacht geweest!

Origineel geplaatst door dutchdevil Bekijk bericht
      Vanaf 2u kon ik gelukkig weer een beetje schieten.
      Oh de ironie!:lol:

Mooie plaat Dennis!
      Skywatcher BKP250 - NEQ6 Pro EQMOD - Atik 16HR - Alccd5 - TSOAG9 - Baader LRGB/7nm - Lid van Sterrenwacht Halley

Commentaar

Dennis was zeer gezellig nacht! En een mooie nacht! Die telescoop komt wel goed, maar je moet je buis wel verstevigen of een anderen buis.
        Zal kijken of dat ik misschien nog aan een steive buis kan komen.

Ziet er goed uit! Jammer dat je camera niet hebt gedraaid om het linker object erbij te pakken.

Ik zie je binnenkort wel weer.
        Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

Prachtige opname Dennis! Wat een resolutie zeg.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Zien we hier aanstormend talent? Volgens mij wel! Prima!
            Schiedam
            Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
            Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
            Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Prachtige plaat.

Commentaar

GettyUp
                Mooie plaat!
                Per aspera ad astra
                www.ruimtefotografie.org

Commentaar

Tnx all!

Helaas veel te weinig data, maar dat komt goed. Eerst even wat zaken aanpakken.
                  - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Mooi resultaat, komt wel wat oranje over, ik het paard roder gewend.

Commentaar

Mooi hoor.
                      SW Quattro 8"f4 - TS triplet apo 80/480 - NEQ6 PRO SYNSCAN - OAG+ALCCD-5V - ATIK 428ex - SE filterwiel met Astronomic filters - Lid van Sterrenwacht Halley -

Commentaar

wow! prachtig...

Commentaar

heel erg mooi,
                          paardekop is een erg goed fotomodel, kan er geen genoeg van krijgen...

Commentaar

Werken...
                          X