Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

NGC6914 Widefield

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

NGC6914 Widefield

Na de vele positieve reacties op de close up van NGC6914,
    hier een widefield met Tak 85 en QSI op IEQ45, zelfde locatie en tijdstip.

Hier de link maar de closeup:
    http://www.astroforum.nl/showthread.php/143796-Ngc-6914
    Yves

Last bewerkt door manon; 17-11-12, 18:28.

Op zich een mooie widefield opname Yves maar ik heb het idee dat er weinig structuur in de rode h alfa nevels zit.
    met een tak moet dat toch strakker kunnen.misschien is deze nevel wel gewoon zo , negeer dan mijn kritiek:razz:.
    gr
    Frans
    Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
    Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Puur RGB, dus geen Ha in deze opname ... en zoals aangegeven vrij slechte omstandigheden ... (zie je aan de sterren)

Commentaar

Heel mooi, vooral omdat het een "gewone" rgb opname is!
        200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Een prachtige opname. Lekker wide-field, en in RGB zie je dit soort opnamen niet zoveel - omdat iedereen (begrijpelijk) de Ha afbeeldt op het R-kanaal. Niets mis mee, mooie sterkleuren. Hoe heb je scherpgesteld?
          "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
          Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Prachtige opname Yves! Respect!
            200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Schitterend!
              Per aspera ad astra
              www.ruimtefotografie.org

Commentaar

Hij is bureaublad waardig! vooral de sterren zijn erg mooi.
                Ik snap niet hoe jullie toch altijd van die mooie "pluizige" sterren krijgen.
                Is dat gewoon precies genoeg belichten of gewoon hele goede spullen hebben, of een combinatie?:smile:
                Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

Ik vind hem erg mooi.
                  Mijn voorkeur gaat zo wie zo uit naar "gewone" RGB opnamen.
                  Last bewerkt door tomjanssen; 18-11-12, 02:01.
                  Gemini Telescope Design G53F with Pulsar 2; TS 115/800 APO; CCDC; TheSkyX Pro; Maxim DL 6; MaxPoint; PixInsight.

Commentaar

Een moeilijk vergelijk, maar wel interessant,
                    rechts de odk+H694, links de tak+QSI ... quasi zelfde omstandigheden ...
                    De tak is op uitsnede 100% de ODK 25% ... je vraagt je af of de long focal length wel de moeite loont ...
                    Getracht beide naar elkaar toe te brengen qua kleur en achtergrond, niet gelukt maar geeft een idee, wel even aanklikken.

Yves
                    Voeg bestanden toe

Commentaar

Het verschil is klein, maar ik vind de rechter afbeelding net wat meer detail hebben. Net wat kleinere details en minder vlekkerig/ruizig dan de linker.

Commentaar

Idd het verschil is er, maar minder dan ik verwachte, het lijkt ergens te bevestigen dat sub 1 arcsec/pixel extreem goede omstandigheden vraagt voor RGB opnames,
                        NB zal dat wel beter meevallen denk ik.

Commentaar

Werken...
                        X