Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Orion nevel, M42

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Orion nevel, M42

Nu de examens binnenkort terug voor de deur staan, heb ik nog maar weinig tijd om astrofoto's te maken.
    Deze data heb ik vorige week genomen, maar ik had gisteren pas de tijd om me ermee bezig te houden.
    Het is een stack van 14x5 minuten op ISO 800, 16 darks, 16 flats en 10 bias.
    Ik wilde deze keer er zo veel mogelijk uithalen, en heb dus gebruik gemaakt van de DSLR-LRGB methode.
    Het blijft verbazend wat je ermee kan doen. Graag wat feedback van jullie over deze bewerking.
    Voeg bestanden toe
    Skywatcher 150pds newton - Meade lxd75 mount - Canon EOS 450D - 9x50 finderscope - spc900nc webcam

Mooi.
    Iets te hard bewerkt en de kleuren zijn iets te fel.
    Maar soms is dat mooi :lol:

Commentaar

Oei dies wel erg hard! Let ook op de sterren, er staan daar een paar mooie kleurrijke sterren maar die ben je nu kwijt
      Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
      Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Ik vind het wel een mooi effect hebben, lijkt net geschilderd
        Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

Ja, geef het een zweverige naam en je kunt het voor een ton verkopen als moderne kunst
          Spuit 9 op zijn minst...
          16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Ik heb echt zitten kijken of dit nu een foto of een tekening was. Voor een foto vind ik hem wat te sterk bewerkt, maar als je hem als tekenstijl wilde presenteren ben je daar zeer goed in geslaagd... Anders zou ik proberen iets zachter met de filters om te gaan...
            Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
            TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Commentaar

Jullie hebben gelijk, ik ben wat te ver gegaan met deze bewerking. Nu was ik bezig met een nieuwe, maar ik krijg de kleuren niet goed.
              Dus post ik hier voorlopig mijn nieuwe luminance layer, die ik er al veel beter vind uitzien. Hopelijk krijg ik snel die kleuren in orde.
              Voeg bestanden toe
              Skywatcher 150pds newton - Meade lxd75 mount - Canon EOS 450D - 9x50 finderscope - spc900nc webcam

Commentaar

Niet gek voor een Newton met een kleine opening, toch? Alleen: langer, langer belichten - in jouw geval: meer subs, of probeer de 7 minuten belichtingstijd eens uit - het optimum met jouw DSLR!
                "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
                Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Dat zou ik inderdaad eens moeten proberen. Spijtig genoeg was dat die nacht niet mogelijk doordat er wat wind was, en het was maar tijdelijk helder.
                  Ik ben van plan om het opnieuw te proberen tegen het eind van de winter, tenminste als ik mijn nieuwe 150mm F/5 newton tegen dan gekocht heb.
                  Voorlopig laat ik het hier dus bij met deze kleurenversie. Ik heb mijn best gedaan om niet te agressief met de kleuren om te gaan.
                  Spijtig is de kern wat uitgebrand. Dus in het vervolg dan maar wat korte subs voor de kern nemen.
                  Voeg bestanden toe

Commentaar

Werken...
                  X