Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

IC1805 Hubble palet... Eindelijk af kunnen maken...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

IC1805 Hubble palet... Eindelijk af kunnen maken...

Vannacht heb ik de TEC140 weer laten snorren op mijn EQ6 terwijl ik zelf lekker op één oor lag. In totaal had ik vanmorgen 11 opnamen van 1800s in S2 erbij... Kon ik eindelijk mijn hubble palet afmaken. Hier is dan het resultaat, ik ben hier erg blij mee. De TEC levert fantastische foto's...

In totaal heb ik 17 uur aan opnamen gemaakt in S2, OIII, Ha en RGB in de afgelopen 2 maanden. Het was sprokkelen met de spaarzame heldere nachten, maar dan heb je ook wat

9 x 1800s H-alpha (4,5nm – 06/10/2012)
    12 x 1800s OIII (3nm – 10/10/2012)
    11 x 1800s S2 (5nm – 17/11/2012)
    10 x 300s R,G,B (22/10/2012)

SXV-H9 / TEC-140 / NEQ-6 / DMK21-618 OAG

De full resolution is op mijn site te vinden...
    Voeg bestanden toe
    Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
    TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Andre,

Een perfect uitgebalanceerd resultaat, mag ik wel zeggen. Goed econtrasten - zonder dat het geheel te hard wordt. Ehm....wat zijn volgens jou de sterke punten van de TEC?
    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Grote opening + haarscherp en een fantastisch beeldveld... Als ik er centjes voor had wist ik het wel...

Commentaar

Mooie spulletjes en een mooi resultaat!
        Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

1 woord: WAUWW
          Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

Geweldig! :wow
            10" SW Flextube dobson

Commentaar

De aanhouder wint André , zoals je al zei "dan heb je ook wat" klopt helemaal.
              een fantastisch object die je mooi te pakken hebt.
              Frans
              Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
              Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

w.o.w.
                Spuit 9 op zijn minst...
                16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Verbijsterend mooie plaat Andre. Dit is werk op heel hoog niveau!

Ferry
                  Nanos gigantium humeris insidentes

Commentaar

fenomenale plaat Andre! Dit is heel strak :wow
                    Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Iedereen bedankt voor jullie reacties! Hier is nog een plaatje dat de afzonderlijke kanalen laat zien:
                      Voeg bestanden toe

Commentaar

Andre, zeer mooie foto. Wel kijk ik met enige verbazing naar uw SII opnamen. Recentelijk heb ik ook subs gemaakt van Melotte 15 en de Ha en OIII subs zijn vergelijkbaar (ik bedoel liggen een beetje in lijn) met uw opnamen maar mijn SII subs laten enkel sterren zien. Ik gebruik een Baader 8 nm SII filter maar kan dit zo'n groot verschil geven met de 5 nm?
                        www.caelum.be

Commentaar

zeer mooi andre!!!
                          Martijn
                          RC8 - WO 71 ED APO - PST - NEQ6 Pro - EQ5 Synscan pro - Atik 383L+ - Lodestar X2 OAG

Commentaar

@CSN: Ik weet niet of de 8 of 5nm zo veel verschil kan maken, maar ik weet wel dat de astrodon heel mooie resultaten geeft. Ik vermoed dat achtergrond hier wel wat kan verpesten... Wat ik wel weet is dat ik met mijn vorige filter (een 12nm filter) veel meer moeite had met s2...

Commentaar

Er zijn filters, en filters. Objectieven en objectieven.
                              Heb in mijn jonge jaren een leica 90 mm vergeleken met nikon, olympus en canon objectieven op dezelfde diafilm.
                              Je wil niet weten hoeveel meer het geteste leica objectief liet zien bij weinig licht, bij grote contrasten.

Het zelfde verhaal gaat op voor filters. Op papier doen ze hetzelfde, maar in de praktijk .....
                              Gemini Telescope Design G53F with Pulsar 2; TS 115/800 APO; CCDC; TheSkyX Pro; Maxim DL 6; MaxPoint; PixInsight.

Commentaar

Werken...
                              X