Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Werk in uitvoering op de NGC281: Pacman in Ha en OIII

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Werk in uitvoering op de NGC281: Pacman in Ha en OIII

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Ha_OIII_2x60min_ForumSize.jpg views: 1 grootte: 870,1 KB id: 1099583

Even doorklikken voor een beter plaatje!

Ik ben afgelopen woensdag met TWT begonnen aan onze eerste Hubble palet opname met de 200 mm Newton en een SBIG 8300m. We konden 1 uur Ha en 1 uur OIII verzamelen voordat het te nevelig werd. De plaat is dus nog lang niet klaar, er moeten nog een paar uur bij en SII ontbreekt nog helemaal, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om toch alvast wat te gaan processen, met bovenstaande als resultaat. Disclaimer dus: te weinig data, geen darks, geen flats, geen SII en te weinig tijd om echt goed te processen. Het rode kanaal heb ik gevuld met een mixje uit Ha en OIII om toch een beetje witte sterren te krijgen. Heeft iemand nog een suggestie hoe ik die kleine blauwe sterretjes weg krijg? Voor de "gold and turquoise" Hubble palet color mapping gebruik ik de beschrijving van Bob Franke die ik hier vond: http://bf-astro.com/hubblep.htm is dit DE standaard voor dit soort kleur verwerking?

Bedankt voor het kijken en alle suggesties voor verbetering zijn meer dan welkom!

Ferry
    Nanos gigantium humeris insidentes

Origineel geplaatst door Ferry Bekijk bericht
    ... Heeft iemand nog een suggestie hoe ik die kleine blauwe sterretjes weg krijg?
    Ferry

Je kunt voor de sterren een aparte (veel minder belichten) RGB setje maken, die gebruiken en de sterren in de smalband opnames weggooien. Dan heb je gelijk de echte kleuren van de sterren.

(flamewar coming up) :smile:

Commentaar

Werken...
    X