Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eindelijk de Orionnevel met deze camera..

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eindelijk de Orionnevel met deze camera..

Deze camera heb ik al een tijdje maar vorig jaar kon ik tijdens de (aankomende) winter niet fotograferen omdat ik toen werd geopereerd aan mijn arm en dus een tijd op
    non-actief werd gezet. Tijd om even de boel in te halen/ recht te zetten..
    De foto is laat in de avond genomen en eerder had ik de keuze om een ander object in beeld te brengen, die ligt nog in de koelkast, zal er wat aan doen maar of het
    wat wordt, dat zien we mogelijk later.. dit object is wel heel mooi gelukt, al vind ik zelf..

De foto is genomen met de Atik 314e, door de Skywatcher ED80 Pro, balancerend op een EQ6-montering en het filter dat voor de chip hing, was de H-alpha filter..
    De belichtingstijden waren van kort naar lang:

20 x 5 sec
    20 x 10 sec
    20 x 20 sec
    15 x 30 sec
    10 x 60 sec
    5 x 120 sec
    4 x 300 sec
    3 x 600 sec

Met CCDStack de foto's apart gestapeld en later met Photoshop de belichtingstijden in elkaar gemaskerd om de fijne details in het midden zichtbaar te maken.
    Uiteindelijk verscherpt met Highpass filter..
    Voeg bestanden toe
    - Sidus Ludoviciana -

Kon toen moeilijk inschatten hoe groot het beeldveld van de camera in combinatie met de telescoop is.
    Aangezien ik dit object goed ken, zie ik dat het tog best wel meevalt.., had het beeldveld kleiner verwacht.
    - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Jullie zijn er stil val...
      - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Of gewoon niet gelezen/over het hoofd gezien. Je hebt de opnames mooi in elkaar over laten vloeien. Ik zie geen overgangen. Mooi resultaat.
        Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Helemaal mee eens; mooie opname!
          200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Ja, we zijn er stil van.
            Het trapezium staat er mooi op (is op andere foto's vaak overstraald).
            Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Het trapezium, daar had ik juist m'n best op gedaan door zeer korte belichtingstijden toe te voegen. Is goed gelukt, zo te zien.. later even de kleuren toevoegen..
              - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Keurig gespreide belichtingen - het trapezium staat er prima op, en laag dramatisch gehalte haast (door de gedempte contrasten). Ben benieuwd naar het eindresultaat in kleur.
                "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
                Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Mooie opname! Vind alleen nog wel erg veel ruis voor de hoeveelheid opnames die je hebt. Ook is ie nog wel erg 'zacht' naar mijn smaak en volgens mij kan je er nog wel meer detail uithalen door wat meer (locaal) contrast toe te voegen.
                  Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
                  Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Werken...
                  X