Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

IC 405, The Flaming Nebula revisited

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

IC 405, The Flaming Nebula revisited

Neen, geen nieuwe data, ik ben PI nog steeds aan het testen met oude opnames.
    Ik heb de Flaming Nebula opnieuw gestacked en een beetje bewerkt met PI, workflow unknown :lol:
    Dit is de versie die uit PI komt, wat kan PI de sterretjes toch lekker op elkaar leggen :smile:

Dit is waarschijnlijk mijn zachtste bewerking ever....BOTERZACHT? :smartass

De originele grootte staat hier: http://www.abrelosojos.nl/gallery/ne...Nebula-001.jpg
    290 minuten met tec-140

ik ga hem nu met photoshop verder bewerken, waarschijnlijk kapot bewerken mijzelf kennende..... :wow

Inderdaad heel zacht André , ben benieuwd naar je " van dik hout zaagt men planken" versie.
    go for it , wordt weer tijd voor een beetje vuurwerk op het forum. Is errug saai de laatste weken door het k.. weer
    Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
    Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Erg soft inderdaad, hoeveel subs heb je gebruikt?

Commentaar

Origineel geplaatst door jjongmans Bekijk bericht
        ...hoeveel subs heb je gebruikt?
        9 van 30 minuten en 1 van 20 minuten
        (ik weet het maar ik wou de 20 min niet weggooien )

Commentaar

Prachtige opname Andre!

Casper
          Ik tuur graag naar obscuur.

Commentaar

Hele mooie bewerking!
            200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Ik heb de Flaming Nebula opnieuw gestacked en een beetje bewerkt met PI, workflow unknown
              André, als opbouwende kritiek bedoeld: lijkt het je niet zinvol om bij het experimenteren aantekeningen bij te houden van je bewerkingsstappen? Straks heb je een formule/recept dat mooie resultaten oplevert, maar heb je geen idee meer hoe je het "bereid" hebt.
              Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Voor mij wat te zacht dat had ik nooit verwacht bij jou te zeggen. Met name de sterretjes komen wel erg fuzzy over. Bij dit object zou ik typisch de sterren lostrekken van de nevel en de nevel los bewerken.

Ralph
                Skywatcher Star Adventurer - WO Star 71 - Canon 6D - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Commentaar

Origineel geplaatst door Maurice Toet Bekijk bericht
                  André, als opbouwende kritiek bedoeld: .....
                  Je hebt gelijk Maurice, bij succesvolle bewerkingen save ik de settings, zoals hieronder.
                  Dit zijn bijv. de GREYCstoration parameters waar ik leuke resultaten mee heb bereikt met deze stack.
                  Ik save ze om later weer te proberen ze te verbeteren of te kijken wat het bij andere opnames doet.

Maar je hebt helemaal gelijk.
                  Voeg bestanden toe

Commentaar

BOTERZACHT is so old school
                    FLUWEELZACHT dat wordt het helemaal

En nu moet het echt snel weer goed weer worden!!
                    Per aspera ad astra
                    www.ruimtefotografie.org

Commentaar

Maak je met wavelets wel eerst een masker of gooi je de bewerking over de hele foto heen?
                      Skywatcher Star Adventurer - WO Star 71 - Canon 6D - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Commentaar

Juist! Fluweelzacht.
                        Motto: maak van je astrofoto geen kerstboom!
                        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Ik maak meestal met starmask een masker, met wavelets moet ik nog leren......
                          Last bewerkt door patrickduis; 12-11-12, 06:36. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

Het is een schitterende opname, maar ik denk dat je met een heel klein beetje verscherping en contrast nog veel wonderen kunt verrichten hier. Dan is hij echt fantastisch!
                            Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
                            TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Commentaar

Ik zou zeggen go easy on the noise reductie ... trop is teveel.

Yves

Commentaar

Werken...
                              X