Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ngc 6914

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ngc 6914

In september zijn we dus in Zuid Fr geweest, jammer genoeg niet veel goede nachten gehad.
    De eerste nacht was schitterend maar zoals reeds aangegeven ben je niet echt fris, en was begonnen aan The Wall in Ha maar dan toch overgestapt naar deze,
    heb hem ook widefield gedaan in de Tak op dezelfde nacht(en).

Jammer genoeg was de framing niet goed en ben een stuk aan de linker kant kwijt, heb dat nog trachten te redden met Mosaic maar hier niet gebruikt wegens ontbreken BG frames omdat het weer zo goed was :p

ODK 10 inch op Avalon montering en SX H694 camera
    13 *15 min L en 4*R en 2*BG (ja echt veeeuuuul te weinig ma bon)

Wel even aan klikken want preview ziet er niet uit ...

Yves
    Voeg bestanden toe

Knappe opname met veel details en de reflecties in de nevel zijn duidelijk te zien. Een minpuntje vind ik de wazige rand rond de sterren maar dit heeft mogelijks te maken met het beperkt aantal subs of het verkleinen van de sterren.
    Last bewerkt door CaelumSineNubibus; 10-11-12, 17:22.
    www.caelum.be

Commentaar

Hoi Yves!

Het was top in Oss, leuke tijd daar gehad.
      Ben je er in April ook weer?

Lekker met de ruisonderdrukking in PixInsight bezig geweest?
      Verder natuurlijk een prachtige plaat!

Groetjes,
      Marc.
      Per aspera ad astra
      www.ruimtefotografie.org

Commentaar

Hey Marc,
        April is nog ver, maybe who knows ...

De bewerking is van toen, ik geloof niet dat ik veel noise reductie heb toegepast, maar kan het me eerlijk gezegd niet goed herinneren.
        (chroma noise zeker want heb te weinig kleur subs, ik heb de BG zelfs moeten dupliceren want had er geen 3 en PI wil dan niet stacken ...)

Als de zin nog eens terugkomt zal ik opnieuw de zaak eens bewerken en neerpennen wat ik gedaan heb.

De wazige rand rond de sterren heeft jammer genoeg met de weersomstandigheden te zien ... dat met een beeldschaal van 0.5 is jammer ...
        (heb wel de sterren verkleind maar de rand zat er al rond voor de bewerking, nu heb ik wel iets nieuw ontdekt wat de zaak misschien beter maakt, dus als ik her bewerk zal ik dat eens testen)

Yves

Commentaar

Echt weer een super-mooie strakke opname Yves!
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Hier de pure L, stretched zonder ruis reductie of ster verkleining of opscherpen ...
            Beetje ruis, de mosaic die ik ook heb is quasi vrij van ruis daar gaat het overlappend gedeelte van 13 naar 22 subs ...
            Voeg bestanden toe

Commentaar

Ruis of niet, prachtige luminance.
              Zit nu op mijn Ipad te kijken is altijd ff aanmodderen.
              Het lijkt alsof ik meer details zie in de luminance, ik kijk vanavond ff op mijn laptop.

Groetjes, Marc.
              Per aspera ad astra
              www.ruimtefotografie.org

Commentaar

Je moet juist een beetje ruis hebben!
                Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Origineel geplaatst door marcdix Bekijk bericht
                  Ruis of niet, prachtige luminance.
                  Zit nu op mijn Ipad te kijken is altijd ff aanmodderen.
                  Gewoon even naar fullsite gaan, op afbeelding blijven duwen tot je beeld in nieuwe tab kan openen,
                  werkt prima ...

Yves

Commentaar

He Yves,

...net weer even gekeken.
                    De luminance vind ik meer detail tonen, ook vind ik de achtergrond minder wazig.
                    Ruisonderdrukking op de RGB data boeit niet zo als je tonemapping achtige technieken toepast.
                    De luminance is hierbij belangrijk voor behoud van detail.

Heb ook even met PixInsight zitten klooien met ruisonderdrukking (acdnr), en moet zeggen mits met mate toegepast knap resultaat.

En wat een ge-lu... allemaal, met deze data, prachtig resultaat!

Ik hoop snel op:
                    1. Goed weer...
                    2. Een gefixte focuseerinrichting!! Die is namelijk, wat zal ik zeggen, soort van overleden, motor gereageerd niet meer... Iemand hier die JMI focussers kan repareren?
                    3. Telecompressor zonder afwijking!! Moesten dus overstappen op andere setup... Kwamen er toen achter dat de telecompressor een afwijking heeft (een schitterende licht-arc)

Groetjes.
                    Per aspera ad astra
                    www.ruimtefotografie.org

Commentaar

Ik moet de zaak nog eens opnieuw bewerken, maar het gebrek aan kleurdata maakt dat er niet eenvoudiger op.
                      Dat L meer detail toont is mijn ervaring, kijk naar een Ha opname of een HaOIIISII combi en ik heb zo van he, waar is alle detail heen van de Ha laag.

Wel balen het weer en ook materiaal perikelen ... heb er nu ook ... hopelijk raken ze opgelost ...

Ik zal snel de combi van moza´ek eens posten (niet echt een moza´ek gewoon een stack in PI)

cheers,
                      Yves

Commentaar

Hmm wegens meer ruis aan de linker zijde heb ik meer moeten comprimeren om aan de limiet hier te voldoen, wel is de ruis niet zoveel afgenomen aan de rechterzijde als ik me meen te herinneren, ook is het nu niet zo evident zelfde contrast in beeld te krijgen.
                        Ik moet dus wel een ATW noise reductie hebben toegepast op de finale versie ... bon een herbewerking dringt zich op.
                        Voeg bestanden toe

Commentaar

In ieder geval een mooie L plaat, moet wel meer kleurdata bij, jammer dat je daar de kans nog niet voor gekregen hebt.
                          Voor mij is het inmiddels alweer 2 maanden geleden dat ik iets gefotografeerd heb, hopelijk komt mn montering deze week en kan ik deze nieuwe maan nog wat testen (als het weer dan ook meewerkt).

Commentaar

Werken...
                          X