Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Regen.....PixInsight.......Oefenen met de olifant.....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Regen.....PixInsight.......Oefenen met de olifant.....

Door het slechte weer weer niks kunnen opnemen.

Ik heb mijn olifants-trunc nog eens bewerkt met PI, en de sterren blijven er geweldig mooi in.
    Dit waren 7 frames van 30 minuten ieder belicht, maar de kwaliteit was bar slecht wegens wolken

Toch weet PI er iets moois van te maken.

Onderschrift: JULI 20 2010 - TEC-140 - 7NM BAADER HA 7 X 30 MINUTES - CLOUDY NIGHT

Hoi Andre,

Mooi hoor!

Zou je de workflow willen publiceren?

Tom
    Gemini Telescope Design G53F with Pulsar 2; TS 115/800 APO; CCDC; TheSkyX Pro; Maxim DL 6; MaxPoint; PixInsight.

Commentaar

Wow tom......... ik ken net de basis begrippen, veel clonen en proberen...undo...parameters veranderen......video's bekijken.....forum lezen.....

Ik zal dat de volgende keer eens opschrijven

Commentaar

Mooi oefenmateriaal!

Heb je hier ook HDR Wavelets op uitgevoerd? Ik zie wat donkere stukken die hier wellicht door komen. If so, dan zou ik nog even spelen met de instellingen en deringing om dat te voorkomen.
        Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
        Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Origineel geplaatst door nikao Bekijk bericht
          Heb je hier ook HDR Wavelets op uitgevoerd?
          Ik heb wel wat geprobeerd met HDR Wavelets maar de opname "ging niet diep genoeg" om er wat uit te halen.

(en waarom heet dat bij mijn PI 'HDRMultiscale Transform' , ik heb versie 1.7 ????)

Het gaat heel langzaam met PI, temeer daar ik op dit moment maar een uurtje per dag heb voor mijn hobbie, en ik heb veel oude opnames verloren, jammer.

Commentaar

Hier nog even een kleine animatie, wat PI met de ruis kan doen met de ruisonderdrukking.
            Misschien iets te ver doorgedreven, maar de sterren (en zelfs kleine 'defects') blijven perfect zichtbaar.
            Gebruik gemaakt van StarMask, wat ook even wennen was.

Commentaar

Mooi voorbeeld.. Welke noise reductie methode is dit?
              Overigens kan je veel van de scherpte nog wel weer terugkrijgen die je nu toch onherroepelijk verliest. Ik ben nog vooral aan het experimenteren met de atrouswavelets, voor zowel noise reduction als verscherping.

En ik bedoelde ook HDR Multiscale Transform.... deed het uit m'n hoofd, sorry voor de verwarring

Commentaar

Origineel geplaatst door nikao Bekijk bericht
                Mooi voorbeeld.. Welke noise reductie methode is dit?
                Ik heb een beetje zitten spelen met ACDNR, met steeds kleinere stapjes. Er is zoveeeeeel in te stellen dat ik nog erg veel aan het proberen en 'spelen' ben.

Commentaar

Ja, dat maakt het gebruik van PI wel erg bewerkelijk. Ik merk namelijk dat dit per foto ook nog eens erg verschilt, vooral aan de hand van de kwaliteit van opnames (snr) en het onderwerp; galaxies vs nevels..

Commentaar

Heb je nou als eens surface blur in photoshop geprobeerd... doet precies hetzelfde
                    Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Dat blurt de sterren ook
                      Last bewerkt door patrickduis; 09-11-12, 21:24. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Commentaar

uiteraard kan je dat voorkomen met een mask...

Maar kunnen we het aub een keer over PI hebben zonder dat we de discussie krijgen of iets wel of niet ook in PS kan?
                        Het is een (totaal) andere tool, waar je het zelfde resultaat mee probeert te behalen. De een lukt dat misschien beter met PS, de ander met PI... so be it...

Commentaar

Mooi resultaat, met name dat maskeren is briljant, een aantal itteraties binary mask geeft ook fantastisch resultaat om zachte structuren uit te sluiten. Ik vind altijd dit een mooie tutorial:

http://blog.deepskycolors.com/archiv...ling-very.html

misschien toch maar eens van de eindejaars mezelf een cadeautje geven

Ralph
                          Skywatcher Star Adventurer - WO Star 71 - Canon 6D - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Commentaar

Origineel geplaatst door rwagter Bekijk bericht
                            Ik vind altijd dit een mooie tutorial: .....

Bedankt Ralph, elke link waar ik van kan leren zie ik graag komen....

En inderdaad, dit is geen gevecht PI contra PS want PS gebruik ik nog steeds als uiteindelijke tool voor de laatste afwerkingen.

Commentaar

Origineel geplaatst door Andre Abre Los Ojos Bekijk bericht
                              Dat blurt de sterren ook

Nee hoor
                              Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Werken...
                              X