Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Orionnevel/M42 van vorige winter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Orionnevel/M42 van vorige winter

Dit was mijn eerste experiment om te testen of m'n HEQ5 deftig 15 minuten kon guiden, de foto's zijn vorige winter gemaakt maar omdat ik toen niet wist hoe ik de verschillende belichtingen kon uitlijnen heb ik de data laten liggen...

Belichting: 3 x 15 minuten (bij ijskoude temperaturen), voor de kern heb ik een stack van 5 x 5 minuten gebruikt en 1 foto van 30 seconden (achteraf gemaakt).
    ISO 1600
    Filter: Baader UHC-S
    Canon 1000D niet aangepast

Komende winter doe ik hem misschien nog eens met de aangepaste Canon 1000D en IDAS LPS P2 filter.

Bedankt voor het kijken!

Mvg,
    Michael
    Skywatcher Explorer 200mm f/5; Canon 1100D gemodificeerd; Baader MPCC; HEQ5 Pro
    Guiding: Skywatcher 9 x 50 zoeker, alccd5 (QHY5) autoguider

Een echte klassieke Orionnevel! Heel mooi!

Commentaar

Wow, dat is veel beter dan mijn eerste resultaat zeg!
      Skywatcher 150pds newton - Meade lxd75 mount - Canon EOS 450D - 9x50 finderscope - spc900nc webcam

Commentaar

Mooi die nevel en ook de grijze neveldelen over de rode delen heen. Sinds iemand het had over "the running man" in deze nevel, ontkom ik er niet aan, ik blijf hem zien.

Commentaar

De running man is hier niet te zien... misschien wel EEN running man maar niet DE runnning man.

http://www.ricksastro.com/DSOs/sxv_runman_lrgb.shtml
          Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Hierbij Running Man naast M42: http://www.astroforum.nl/showthread....M42-RGB-versie

Clear skies,
            Tom
            Gemini Telescope Design G53F with Pulsar 2; TS 115/800 APO; CCDC; TheSkyX Pro; Maxim DL 6; MaxPoint; PixInsight.

Commentaar

Verrek zeg! Dat is idd de post op astroforum die ik eerder zag. Nu zie ik in die andere foto EEN Ťn DE running man (hier zie ik hem, de niet originele running man, op zijn kop en naar rechtsonder rennen; donkere silhouette rechtsboven). Gekke ontdekking!

Commentaar

WOW!!! zo zie ik de orionnevel niet hoor, het enige wat ik zie is een oplichtende grijze wolk met een paar sterren...
                dit is toch even wat beter!!!
                mooie foto!
                Skywatcher 150p Eq6 pro, sony slt a35.

Commentaar

Werken...
                X