Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Andromeda M31 1 jaar later

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Andromeda M31 1 jaar later

Het weer blijft miserabel maar gelukkig kan ik verder bouwen op de data van vorig jaar. Op 6, 12 en 22 oktober 2H L, 3H Ha en 1.5H B gecapteerd van M31. Hierna heb ik de beste subs van 2011 en 2012 geselecteerd waardoor het totaal op 12H L, 8H Ha, 5H R, 5H G en 6H B komt met onderstaande foto als resultaat. Graag jullie commentaar want ik ben wel afgeweken van de "boterzachte bewerking"

Foto werd gemaakt met AT80EDT met SBIG ST-8300M camera, gevolgd m.b.v. OAG en dit alles gemonteerd op Meade LX200 montering.
    Voeg bestanden toe
    www.caelum.be

Ik vind het absoluut niet als een harde bewerking overkomen. Ik vind 'm juist erg mooi!
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Hij is prachtig, zo laten!
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Mooi, maar wat is happening linksonder...
        Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Je bedoelt rechtsonder? Of is ie inmiddels gespiegeld.
          Die hoek waar M32 zit lijkt wel z/w.
          "I'm gonna have to science the sht out of this." [sic] (Mark Watney - The Martian)

Commentaar

Mooie plaat!
            10" SW Flextube dobson

Commentaar

Ja dit klopt, hier is iets fout gelopen, blauw is wel aanwezig maar rood is volledig verdwenen. Ik ga dit morgen uitzoeken. Wel heb ik op een bepaald moment via de "Magic Wand Tool" de nevel geselecteerd en daarna de kleurintensiteit verhoogd m.b.v. de vibrance functie in PS. Mogelijks heb ik toen de kleuren verknoeid.
              Last bewerkt door patrickduis; 06-11-12, 20:10. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.
              www.caelum.be

Commentaar

Precies andersom... linksonder zit een rode gradient
                Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Bedankt voor jullie reacties en opmerkingen. Ik kan vanavond weer aan de slag en weet waarop ik moet letten want bij het bewerken van foto's verlies ik gemakkelijk het overzicht.
                  www.caelum.be

Commentaar

dat is niet niets!
                    ik vind hem ook niet hard bewerkt hoor...
                    mooi met de kleuren
                    Skywatcher 150p Eq6 pro, sony slt a35.

Commentaar

Werken...
                    X