Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Pacman = af

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Pacman = af

Ik heb er maar een eind aan gemaakt - Project Pacman.
    Klik op de foto!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: ngc281finalRC.jpg views: 1 grootte: 469,3 KB id: 1099381

Ik heb geprobeerd niet al te veel te stretchen om artifacten binnen de perken te houden. Na 19 uur aan subs (misschien wel 2x zoveel geschoten) en vele avonden mikken op deze nevel ben ik er maar mee opgehouden. Wat een K-weer de laatste tijd.

Het vergt erg veel bewerking om een dergelijke Hubble palet zo te maken dat het er goed uitziet dat je je afvraagt of het niet teveel beeldbewerking is. Wetenschappelijke waarde heeft het na 5 minuten bewerken al niet meer.
    Wat overblijft is wel een prachtige plaat (als ik zo vrij mag zijn) van deze nevel! Bij mijn bewerking van de TEC140-versie uit 2009 en 2010 (zie mijn website) was het groen van Halpha veel meer aanwezig, wat ik zelf niet zo mooi vind, dus dat heb ik meer richting bruin/rood getrokken.
    Motto: Boterzacht bewerken!

pluim !!

Commentaar

Prachtig! Mooi detail en ook mooie compositie zo.
      Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
      Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Pacman=mooi!
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

wat een lekkere zeg!!!! , wetenschappelijke waarde????? voor wie? hahaha
          lekker een mooie print laten maken , in je kantoor hangen en elke morgen met een smile op je bakkes je administratie doen.
          zou hem naar APOD sturen , you have a winner!!!
          Frans
          Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
          Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Top als altijd, Marco!

Cheers,

Ching
            "Geduld is als een boom, de wortels zijn bitter doch de vruchten zijn zoet" - Lao Zi

Commentaar

Prachtige opname, erg fijn bewerkt!

Omdat ik ook graag altijd wat te zeiken wil hebben - constructief bedoeld uiteraard - ik heb de indruk dat sommige sterren net kleine komeetjes zijn, vooral rechtsboven in beeld valt me dat op. Wat kan daar de oorzaak van zijn?
              Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Een mooi eind Marco.

Commentaar

wow wat een opname. Niet alleen in Hubble Pallet, maar ook Hubble kwaliteit.
                  Schitterend, je kan er minutenlang naar kijken en overal details ontdekken. Vakwerk!
                  -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Erg mooi, zeer fijne kleuren.
                    Mooie structuren in het blauwe deel van de nevel.
                    Skywatcher EXPLORER 254mm f/4.7 | TS 102ED f/7 Photoline | NEQ6 PRO
                    'Outer space exists because it's afraid to be on the same planet with Chuck Norris'

Commentaar

Wow wat heb ik nog veel te leren. Prachtig.
                      Waarom heb ik nou deze hobby gekozen......

Commentaar

Op zulke momenten denk ik: wat jammer dat dit visueel niet zo te zien is... Maar het oculair inwisselen voor een computer scherm? Nee dat nooit!
                        Zelfbouw 130 mm f/5 reisdobson - EQ2 - 250 mm f/4.68 zelfbouw dobson

Commentaar

-De ochtend na onze workshop astrofotografie/monitorastronomie-

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: troep.jpg views: 1 grootte: 250,9 KB id: 1056090

En nu rap weer terug naar je eigen afdeling!
                          Last bewerkt door marcoverstraaten; 30-10-12, 15:49.
                          Motto: Boterzacht bewerken!

Commentaar

Pakken wat je pakken kan

Wat een plaat Marco, geweldig!
                            m.vr.gr.
                            Theo Hoogerhuis

Commentaar

Sublieme plaat!
                              10" SW Flextube dobson

Commentaar

Werken...
                              X