Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M42

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M42

27-28 oktober tijdens de nacht van de nacht weer bij Sterrenwacht Halley gefotografeerd.

De sterrenwacht was druk bezocht tijdens de nacht van de nacht,de mensen die weer naar huis gingen kwamen toch ook nog even kijken wat daar beneden te doen was,daar stonden Dennis(dutchdevil)en ik alles op te stellen en uitlijnen,"indrukwekkend die telescopen met al die kabels en laptops".
    De M42 stond die nacht op onze lijstjes,kwam laat op,dus hadden we alle tijd om de geÔnteresseerden het een en ander uit te leggen.

Uitlijnen,scherpstellen,wachten tot de Orion nevel hoog genoeg stond,en fotograferen maar.

Bij deze:

een opname van 15x15 sec
    30x300 sec
    10 darks
    Bij deze opname heb ik gebruik gemaakt van de 2'' Hutech filter.

Gestacked in Nebulosity
    De bewerking in Photoshop.
    Voeg bestanden toe
    Skywatcher 8"photonewton-heq5pro-Atik 314c-lid van sterrenwacht Halley

mooi scherp maar de juiste kleur te pakken krijgen is toch moeilijk, dat zie ik hier vaker

Commentaar

Ziet er al mooi uit! Is dit met je F5 200mm Newton gemaakt?
      Ik dacht dat Orion daar niet in paste...

Bewerking vindt ik iets te overdreven, maar het laat wel al veel zien!

Tot de volgende keer.
      Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

Mooie details zichtbaar. Je bewerking is persoonlijk maar zoals je het niet vaak ziet.
        Waarom heb ik nou deze hobby gekozen......

Commentaar

Naast mijn "Van Gogh" achtige M42,toch maar even het zaakje opnieuw bewerkt.

Toch blijft het een lastig verhaal om de kleuren van de opnames die gemaakt zijn met een DSLR,zodanig te krijgen dat het ergens op lijkt.
          Voeg bestanden toe

Commentaar

Mooi Dave! Veeeeel beter! Je gaat goed vooruit.
            Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

Veeeel beter!
              Skywatcher Explorer 200mm f/5; Canon 1100D gemodificeerd; Baader MPCC; HEQ5 Pro
              Guiding: Skywatcher 9 x 50 zoeker, alccd5 (QHY5) autoguider

Commentaar

Die tweede opname is erg mooi!
                10" SW Flextube dobson

Commentaar

heel mooi. (de tweede foto). De eerste lijkt inderdaad wel geschilderd.
                  Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Commentaar

De tweede bewerking komt inderdaad beter in de buurt van een meer natuurlijke kleur. Ik neem aan dat je gebruik hebt gemaakt van een (gemodde) spiegelreflex?

Commentaar

Dit is inderdaad met een gemodificeerde full spectrum 350d gemaakt.

Commentaar

Werken...
                      X