Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M33 Triangulum

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M33 Triangulum

Helaas trok het dicht na een uurtje.
    Gezien de korte tijd ben ik er toch wel tevreden mee.
    Hij bevalt me meer en meer, die GTF-81
    12x 5 minuten op ISO 800
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door mario.be; 21-10-12, 23:06.
    William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Voor slechts 1 uurtje opname, goed gelukt.

Maar even off-topic: een paar maanden geleden kondigde je aan dat je stopte met de hobby en je had alles te koop aangeboden. Hoe zit dat nu?
    Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Commentaar

Da's al een maand of 8 geleden ondertussen en ik heb toen ook echt alles verkocht wat ik had, tot het laatste schroefje.
      Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en een telescoopje gekocht .....en nog een......en nog een....en ondertussen is het telecoop-park nog nooit zo groot geweest hier, haha.
      Dus laat het een lesje zijn voor iedereen die ermee wil stoppen
      William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Commentaar

er mee stoppen

Met dit astrovirus stoppen gaat nooit lukken, al zijn er wat minder aktieve periodes.........komt altijd weer terug; helemaal nu er zo'n goed astroforum bestaat!
        Mooi M33 hoor. Heb er visueel moeite mee.
        8" Skywatcher Dobsonian. 127mm Skywatcher maksutov. 8x40mm capilux. 15x80 Binoculair

Commentaar

.. prachtige foto. Ik was al een tijdje hier buiten de stad op M33 aan het 'jagen' met mijn verrekijker, maar nog nooit echt goed gezien, soms perifeer heel vaag. Twee weken geleden was ik in het noorden van Nederland op een zeer donkere plek en daar stond'ie *pats* in mijn gezichtsveld... Blijkbaar is voor dit object een niet vervuilde hemel toch belangrijk. Ik heb van meer mensen gehoord dat ze M33 lastig vinden....
          Vixen Apex Pro 10x50, Helios Quantum4 20x90, Tasco 306 7x50, SW Heritage 130 flextube

Commentaar

Ik zie hem van thuis uit ook niet, in de Ardennen gelukkig wel. Maar hij blijft moeilijk te zien door zijn lage oppervlaktehelderheid

Commentaar

Zo mooie opname! is dit uit de tuin genomen of ben je naar een donkere locatie gegaan?
              Ben vooral positief verbaasd over de hoeveelheid kleur die je al hebt, nice!
              Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
              Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

mooie opname!!! Kun je wat vertellen wat voor bewerkingen je hebt toegepast?
                Stoppen met astrofotografie: ik heb er ook over nagedacht omdat ik nauwelijks nog tijd heb en als ik net die paar uur over heb dan is het of bewolkt, of volle maan of staat er veel wind of , of ......... toch verkoop ik niets omdat ik weet dat ik het toch ga missen en weer spullen ga aanschaffen.... een mens zit raar in elkaar he .......?
                Last bewerkt door Ermanno; 22-10-12, 15:17.
                De eerste 5 dagen na het weekend zijn het beroerdst, daarna gaat het wel weer....

Commentaar

@Nikao : Is gewoon uit mijn lichtvervuilde tuin genomen en wat de kleur betreft, da's één van de punten waar ik altijd veel aandacht aan probeer te schenken.
                  In de praktijk wil dit vooral zeggen, voorzichtig met curves.

@Ermanno : gestapeld in DSS en daarna nog lichtjes nabewerkt met photoshop elements, klein beetje aan de levels en curves getrokken, kleursaturatie wat verhoogd en een heel klein beetje opgescherpt.
                  Voor de rest nog wat op gelet om de achtergrond niet te donker te maken.
                  Meer niet.

Commentaar

Mooi plaatje Mario.be!
                    Ja, een echt virus dat astrovirus: kan zelfs na jaaaaren rust ineens weer toeslaan. Beter om dan toch maar een kijkertje in de mottenballen te hebben. Goede waarschuwing!

M33 is visueel in een lichtvervuilde omgeving een vervelende rakker. Als hij op zijn hoogst staat en het transparant is, wil het met een verrekijker wel eens lukken. Een telescoop is al gauw teveel van het goede: je kijkt er dwars doorheen.

Om hem goed te kunnen waarnemen is er eigenlijk maar één afdoende oplossing: donkere locatie.
                    Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.

Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op NEQ6, C8 op NEQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

En toch heeft het zijn voordelen, zo eens even stoppen.
                      Je kan achteraf namelijk allemaal andere spullen kopen en nieuw speelgoed is altijd leuk natuurlijk !

Commentaar

Heel mooi! En een soort van welkom terug...
                        Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
                        TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Commentaar

Mooie foto!
                          200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Dat is een mooie M33, hoeveel langer kan je je frames nog belichten?
                            Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                            (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Nog wel een eindje langer denk ik hoor, minuut of 8 als ik moet gokken.
                              Maar onlangs was hier een draadje over lang belichten en ISO-instellingen...
                              Zou het wat bijbrengen denk je ?

Commentaar

Werken...
                              X