Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste "deepsky": Polaris....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste "deepsky": Polaris....

Nou, na een paar uren proberen te alignen waarbij mijn Celestron op wedge telkens de verkeerde kant op bewoog bij een Goto en ergens anders eindigde maar een 20 tal 30 sec opnames van Polaris en omgeving gemaakt met Canon 1000D gemodificeerd, bij auto DARKS lange sluitertijd. Daarna in Registax bewerkt.
    Ik heb nog een hele hoop te leren....
    Voeg bestanden toe
    Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

• Staat je tijd goed in je computer?
    • Staat je locatie goed? (coordinaten)
    • Staat die andere tijd goed in je goto programma? (Universal Time (UT)) (in spanje was de echte tijd ook anders dan de universele tijd)
    • Als dat kan, heb je een sync en een map gedaan?

Commentaar

Hi Andre,

Ja, alles staat goed. Ik begrijp in het menu nog niet alles even goed van de Celestron 9.25 CPC, zoals Sync en Unsync. Wordt ook niet uitgelegd in de handleiding. Ik heb eerst een EQ Northalign gedaan en daarna met alignmaster nog eens om de poolas fijn te stellen. De scope draait echter als een ware meridiaan flip artiest precies verkeerd om. Dat moet ik eerst onder de knie krijgen. Ik wilde hier een eerste foto van M31 laten zien natuurlijk. Ook merk ik dat een goede finder onontbeerlijk is....
      Denk dat ik zaterdag even op de beurs rondloop.....
      Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

Commentaar

Met goto heb je geen finder nodig.
        Weet je mount en je goto wel dat je op het noordelijk halfrond staat?
        En 1 uur ten oosten van UT? (UT + 1 geloof ik, maar ik vergis me altijd in zomer en wintertijd)
        Staat je klok van je goto niet 12 uur te weinig of te veel?
        Het moet zo iets zijn.
        Als je een goto doet, wijkt de uur-as dan alleen af of beide assen?
        En als t alleen de uur as is, hoeveel uur ongeveer?
        In de + of - richting?

Commentaar

Bedankt voor je suggesties. Ik kijk vanavond alle instellingen en de tijden goed na. Ik meende dat het allemaal goed stond nu, temeer omdat ik dit eerder ook had en toen erachter kwam dat de beginwaarden van de fabriek in de USA er nog in stonden. De GPS heeft dat toen rechtgetrokken. Checken kan echter geen kwaad....
          Ik had de finder overigens nodig omdat m'n GoTO het niet zo goed deed en ik een camera achter de scope had.

Commentaar

ik weet je align procedure niet precies, maar ik had de eerste keer soortgelijke situatie. Bleek dat ik de RA klok niet goed had staan.
            Alles stap voor stap nalopen en je komt er wel. En het is normaal dat het (flink) wat oefening nodig heeft
            Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
            Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Werken...
            X