Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

NGC 7380; The Wizard Nebula; nu bewerkt met de DSLR LLRGB techniek

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

NGC 7380; The Wizard Nebula; nu bewerkt met de DSLR LLRGB techniek

Op het forum de tip gekregen om eens te kijken naar een andere techniek van bewerken. Met name om eens te kijken op;

http://www.astronomersdoitinthedark.com/index.php

De hier omschreven DSLR-LLRGB techniek is vrij omvangrijk en tijdrovend maar zeker de moeite waard

Dus dit weekeinde er eens voor gaan zitten en dit is het resultaat; de bovenste versie is volgens de "oude" werkwijze, de onderste volgens de LLRGB techniek.

Ben blij met het resultaat. PRACHTIG FORUM DIT!!!!

Greetz.....Chris

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: ngc7830-oud & DSLR-LLRGB forum.jpg views: 1 grootte: 183,1 KB id: 1099230
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Nice!!
    Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
    Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Wow, duidelijke verbetering!
      Ik ben er, na twee foto's geprobeerd te hebben, ook helemaal tevreden mee. Leuk van je dat je de eerste bewerking er ook bij hebt gedaan
      Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon | WO reducer/flattener III | Canon 450D, gemodificeerd | HEQ5 met OAG.

Commentaar

Toch leuk om te zien dat mijn experimenten (NGC7023 M101 NGC891 en IC5146) van afgelopen juni nu meer navolging beginnen te krijgen onder de DSLR gebruikers. En inderdaad Chris, het effect is zeer duidelijk zichtbaar. Ja, ik zweer nu bij deze methodiek, geeft zoveel meer mogelijkheden.
        Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)

Commentaar

Werken...
        X