Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Trifid en Lagune, 13 en 14 sept 2012, Zuid Frankrijk

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Trifid en Lagune, 13 en 14 sept 2012, Zuid Frankrijk

Prutweer, wat uitstekend geschikt ik voor het herbewerken van oude data (prutweer is ook uitstekend geschikt voor het afschrijven van een scriptie, maar om de een of andere reden viel de keuze daar niet op )

Vanwege het vroege ondergaan van beide objecten heb ik voor het eerst in mijn leven opnames van twee avonden gecombineerd. Moet zeggen dat het me alles meeviel hoe moeilijk het kadreren de tweede avond was. Ik hoefde erg weinig weg te snijden.
    Datum: 2012-09-13 en 14
    Object: Lagunenevel (M8), Trifidnevel (M20) en nog een naamloze sterrenhoop (M21)
    Camera: Canon 450D, Baader Modified
    Setup: Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon
    WO reducer/flattener III
    Mount: HEQ5 met OAG guiding

Belichtingstijd: 20x300" @800 ASA

Onder de overzichtsfoto nog een crop van de grootste twee nevels. De crop van de trifid is eigenlijk een beetje teveel van het goede, maar ja...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M8-M20-M21-forum.jpg views: 1 grootte: 976,5 KB id: 1099222
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M8.jpg views: 1 grootte: 990,5 KB id: 1099221Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: M20.jpg views: 1 grootte: 798,8 KB id: 1099223
    Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon | WO reducer/flattener III | Canon 450D, gemodificeerd | HEQ5 met OAG.

Ik blijf onder de indruk wat een 80mm apo kan doen ... schitterend!
    -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Zeer fraai!
      Ik moet zeggen dat ik de overzichtsfoto de mooiste vind.
      Meer!!
      Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.
      Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op EQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Mooe foto's, ik deel John's voorkeur voor de overzichtsfoto. Daar staat in ieder geval de nevel NGC 6526 ook op, tussen M8 en M20 in. En ik denk ook de open sterrenhoop Bochum 14, dat geelachtige vlekje tussen 7 Sgr en M20.
        What where the skies like when you were young?

Commentaar

Prachtige foto's!
          200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Geweldig! Maarja, in Frankrijk is dit een stuk gemakkelijker!
            Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

Complimenten! Goed bewerkt! Het wide-field virus is zich al lekker aan het verspreiden...
              "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
              Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Prachtig, dit is echt top kwaliteit!

Commentaar

Schitterend, vooral die overzichtsfoto!
                  10" SW Flextube dobson

Commentaar

Mooie dataset, vooral het overzicht, maar de sterretjes zijn wel erg roze of ligt dat aan mijn scherm?
                    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Erg mooie opname petelaa.
                      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Zo zie je maar weer dat je geen grote telescoop en zware montering nodig hebt om mooie resultaten te behalen, mooie opname!

Commentaar

Werken...
                        X