Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M31

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M31

Met de nieuwe WO GTF-81, guiding met de zoeker, liep wel goed maar geen enkele light was goed gevolgd, waarschijnlijk slechte poolafstelling.
    35 lights van 300s, daarna nog 25 darks geschoten.
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door mario.be; 12-10-12, 17:12.
    William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Zeer mooi plaatje! Sfeergevend en ziet er ook natuurlijk uit!
    10" SW Flextube dobson

Commentaar

Vind het toch een erg mooie opname hoor, ondanks de problemen bij het volgen.
      Zou je trouwens bij slechte poolafstelling het probleem niet in elke opname moeten hebben?
      Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
      (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Origineel geplaatst door mario.be Bekijk bericht
        liep wel goed maar geen enkele light was goed gevolgd, waarschijnlijk slechte poolafstelling.
        Seg niet klagen, dit is een mooie opname! Ben jaloers op de hoeveelheid details die je in de spiraalarmen haalt - dat lukt visueel onmogelijk.
        -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

@Neo : de fout zat ook in iedere opname hoor, gewoon te snel geweest, volgende keer beter.
          William Optics FLT-98 Carbon - Vixen SXD - Meade DSI 3 Pro - Canon 450D - Celestron Edge HD800 - Sony A7S

Commentaar

Oeps, daar heb ik overheen gelezen!
            Dan wat anders, de zwakke satellietspoortjes..

Commentaar

Alles ziet ie hè
              Zaten 2 opnames tussen met satellietsporen en meestal poetst DSS die aardig weg, nu wat minder moet ik toegeven.
              Maar om dan zelf die dingen beginnen weg te poetsen gaat me wat ver

Commentaar

ik zie ook dat het een mooie zachte bewerking is,
                dit belooft nog wat als je de guiding perfect voor elkaar hebt.

Commentaar

Mooie picca weer!
                  Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Als slechts twee van de 35 (!) frames een satellietspoor bevatten, waarom laat je die twee frames dan niet gewoon weg?
                    Last bewerkt door patrickduis; 12-10-12, 18:41. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.
                    Gemini Telescope Design G53F with Pulsar 2; TS 115/800 APO; CCDC; TheSkyX Pro; Maxim DL 6; MaxPoint; PixInsight.

Commentaar

Vallen ze zo erg op dan ?

Commentaar

Die linker spoor valt best wel op, die rechter bijna niet...
                        Ik zal die linker er sowieso uitlaten.

Voor de rest kei gave foto! Jammer dat het stelsel zo groot is.... Past niet in mijn beeldveld.
                        Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

ok, jullie hebben gelijk.
                          Ga ze nog eens door DSS halen zonder die 2 files.

Commentaar

Met kappa-sigma clipping zou je ze toch kunnen meenemen in de stack?
                            Voor nabewerking vind ik het altijd prettiger om ook de donkere stackrandjes af te snijden (links en beneden)
                            Die kunnen je het histogram verkeerd doen interpreteren omdat het zwarte strookjes zijn, donkerder dan de achtergrond in je stack.

Commentaar

Origineel geplaatst door mario.be Bekijk bericht
                              Zaten 2 opnames tussen met satellietsporen en meestal poetst DSS die aardig weg, nu wat minder moet ik toegeven.
                              Gebruik je wel de kappa-sigma methode van stacken? In dat geval kan je ook gewoon een iets lagere waarde van kappa kiezen, dan raak je ze ook kwijt, zonder de rest van de data in die frames te moeten inleveren.
                              Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon | WO reducer/flattener III | Canon 450D, gemodificeerd | HEQ5 met OAG.

Commentaar

Werken...
                              X