Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

NGC2244

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

NGC2244

Oftewel de "Rosette Nebula"

Dat was namelijk naast NGC2169 het andere object van de sessie van woensdagavond..........

Nou weet ik dat het vrijwel volkomen zinloos is om een geheel rood object te gaan fotograferen met een DSLR die door de IR filter vrijwel helemaal blind is in het rode gedeelte van het spectrum.......maar we doen het toch !

Bij deze de open cluster NGC2244 en de "Rosette Nebula" NGC 2237

Data:
    1x 5 minuten (bleek te lang te zijn met de maan) en 14 x 4 minuten op ISO 800 met Canon 350D, coma corrector en Baader UHC-S
    Scope: 8" f4 GSO Foto Newton.
    Montering: Losmandy G-11 + autoguiding.
    Gebruikte software: DSLRFocus, GuideDog, PixInsight LE, ImagesPlus en Photoshop.

Processen van deze foto heeft ongeveer een uur of 5 in beslag genomen.

Om even een indruk te geven wat er zoal aan de foto moet worden geoptimaliseerd heb ik eveneens een foto bijgesloten van het resultaat van calibratie met dark-frames en NA stacking van de 15 afzonderlijke foto's.......

/Raimond.
    i love astronomie

Hallo,

nou dat is toch helemaal niet slecht. Goed bewerkt. Zeker als ik naar het origeel kijk. Vraagje waarom sloop je de filters niet uit je camera. Krijg je
    nog betere resultaten.

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Mooi foto's

Ik moet toch ook gauw deze filters aanschaffen

Ja en wat Arend al zei :
      De filter uit de camera halen voor een beter resultaat,
      daar heeft ie gelijk in,
      maar dan kan je de camera alleen nog gebruiken voor astrofotografie.
      Voor normale fotografie is ie dan eigenlijk niet meer te gebruiken.

Grtz Frank
      EQ6/Orion Photonewton 8" F4/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
      Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr/Atik 383L/AlCcd5

Commentaar

Je kan de filter ook vervangen door eentje van baader , dan kan je de camera nog wel gebruiken voor overdag maar dan moet je de witbalans manueel corrigeren .
        http://www.telescope-service.com/baader ... ml#BAIREOS

Commentaar

Filters eruit slopen vind ik geen optie.

Sorry, ik stel me even voor.

Ik ben de persoon waarmee Raimond de nachtsessie heeft geschoten en de camera was mijnh camera. ik weet dat wanneer we deze aanpassen we betere resultaten krijgen mbt rood.
          Maar het is wel de camera waar ik ook normale alledaagse foto's mee schiet. Betere optie zou zijn om een 2de hands 300D op de kop te tikken en daar de aanpassingen mee te maken.

Ben net een te grote schijterd om mijn camera aan te passen.
          Orion 80mm f7.5 ED
          GSO 8" f4 Newton
          OTE 150 MTS3-SDI Telescope controller
          Canon 350D (Rebel XT)
          Philips ToUcam Pro II

Commentaar

Welkom op het forum CaptainIglo! Wbt je camera modden, ga eens langs een fotografiezaak, die kunnen het ook voor je doen.

Commentaar

Werken...
            X