Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

M37 & M42 eerste deepsky pogingen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

M37 & M42 eerste deepsky pogingen

Hierbij mn eerste deepsky pogingen gemaakt met mijn 130/900 newton kijker op eq2 montering icm (zelf) omgebouwde toucam pro 3 (sc-1 mod).

M42 is gemaakt met een zelfgemaakte focalreducer die niet echt goed werkt. Binnenkort nog maar eens een verrekijker slopen

M37 is vanavond gemaakt. Het betreft een stuk of 20 plaatjes van 5s die gestacked zijn. Langer belichten resulteerde in vrij grove volgfouten, vandaar dat ik het hier maar bij heb gelaten. Focalreducer heb ik hier niet gebruikt...

Over het tracken ben ik dus ook niet zo tevreden (wat ik ook doe, het beeld drijft altijd wel één kant op).

Maar dit heb ik er nog van kunnen maken
    Evil will always triumph because good is dumb

Proficiat!

Dat zijn mooie resultaten zeg!
    Ik wist niet dat een webcam nog zulke mooie plaatjes kon schieten.
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

hey knap gedaan zeg
      Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Kzie dat M37 nogal donker is op mijn crt monitor. Hierbij een wat sterk bewerkte lichtere versie zodat je de zwakkere sterren beter kan zien.

Commentaar

Mooi! Zeker voor de eerste! De sterkleuren in m37 komen er ook mooi uit.

Commentaar

Mooi hoor, voor een 130mm!

Commentaar

Helemaal niet verkeerd!

Is de poolafstelling niet nauwkeurig genoeg gedaan dat je niet tevreden bent over de tracking?
              Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
              ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
              Auteur:Ik

Commentaar

Dat heeft er idd wel mee te maken, aangezien ik dat op het oog een beetje heb gegokt

maar dat is niet het enige.. Ik denk dat het statief icm de goedkope volgmotor ook gewoon niet zo nauwkeurig is..

Commentaar

Als je op het oog gegokt hebt dan mag je helemaal niet klagen.

Voor mij zijn de foto's in iedergeval zeer motiverend, aangezien ik binnen kort ook met een veredelde webcam aan de slag ga..

Volgens mij is M42 dan wel een geschikt en dankbaar object om mee te beginnen.

(Dit na een avontuur met een DSI, waarmee voordat ik ook maar 1 foto heb kunnen nemen in een nachtmerrie eindigde.)
                  Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                  ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                  Auteur:Ik

Commentaar

Mooie foto. Ik ben ook aan het experimenteren geslagen. Dit is mijn resultaat. Ik heb getracht om te fotograferen met oculair projectie en een belichtingstijd van maximaal 30 sec.
                    8" Skywatcher Newton (Imaging)
                    4" Skywatcher Achro (Guiding)
                    EQ6 Syntrek
                    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                    Philips SPC900 (Guiding)
                    DSLR Focus; DSLR Shutter
                    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
                    X