Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Opnieuw foto van de sluiernevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Opnieuw foto van de sluiernevel

Beste Mensen,

Paar dagen geleden heb ik een foto van de sluiernevel gemaakt.
    Het was een experiment met een goedkoop achromaatje. Kon toen niet al mijn kleurkanalen kiezen. Maar gisteren lukte dat dus wel.

Hierbij dan nog een keer de sluiernevel.

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Nice one !

Commentaar

Mooie! Zeker met een normale achro.

Commentaar

Zeer nette foto.
        Bevalt de montering een beetje??
        Vast wel, want zulke foto's maak je niet zomaar unguided
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
          Yep,

Je ziet wel dat het blauwe kanaal niet goed is gecorriseerd maar goed.

gr Arend
          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
            Zeer nette foto.
            Bevalt de montering een beetje??
            Vast wel, want zulke foto's maak je niet zomaar unguided
            Hij bevalt prima, al kan de trekking nog wel wat beter. Er zitten nog geen precisionworms in. De periodieke foutm is best groot hierdoor.

Ik denk als ik die vervang dat hij heel goed gaat lopen.
            gr Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
              Nice one !
              Thanx

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                Ja dat verbaast me ook. misschien heb ik wel een goede te pakken.
                maar theoretisch kun je met een doublet gewoon niet corrissern voor de multiple colors.

gr Arend

Commentaar

En alweer een mooie foto Arend.

Wat men overigens ook wel eens geprobeerd heeft bij de G11 is de worm-gear van RA en Dec uitwisselen, dat wil ook nog wel eens een verbetering brengen.

Raimond
                  i love astronomie

Commentaar

Mooie nevel Arend

Petje af
                    EQ6/Orion Photonewton 8" F4/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
                    Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr/Atik 383L/AlCcd5

Commentaar

Origineel geplaatst door ralon73
                      En alweer een mooie foto Arend.

Wat men overigens ook wel eens geprobeerd heeft bij de G11 is de worm-gear van RA en Dec uitwisselen, dat wil ook nog wel eens een verbetering brengen.

Raimond
                      Ja heb ik bij mij G8 ook wel eens gedaan. maar deze G11 heeft nog niet de precisionworms. Deze moeten er nog komen.

gr Arend

Commentaar

Sluiernevel

Hey Arend, je bent hard op weg DE deep-sky fotograaf van Nederland te worden, zeker gezien relatief bescheiden apparatuur die je gebruikt.
                        Petje af hoor!!

Zou je in de toekomst zoveel mogelijk technische details bij je foto's kunnen vermelden zodat wij daar inspiratie van kunnen opdoen?

Ik zie uit naar de volgende resultaten, groet, Bert Bogchelman
                        Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Re: Sluiernevel

Origineel geplaatst door Bert Bogchelman
                          Hey Arend, je bent hard op weg DE deep-sky fotograaf van Nederland te worden, zeker gezien relatief bescheiden apparatuur die je gebruikt.
                          Petje af hoor!!

Zou je in de toekomst zoveel mogelijk technische details bij je foto's kunnen vermelden zodat wij daar inspiratie van kunnen opdoen?

Ik zie uit naar de volgende resultaten, groet, Bert Bogchelman
                          Beste Bert,

Hartelijk dank voor je lovende woorden. Ik zal me best doen.
                          Maar onder aan de foto's staan de gegevens hoor !
                          Of wil je nog meer info ?

gr Arend

Commentaar

Werken...
                          X