Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Avondje piggybacken

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Avondje piggybacken

Hey mensen,

Een tijdje terug heb ik voor het eerst gepiggybacked. Dit heb ik gedaan met mijn inmiddels verkochte Sigma EX 70-200 f/2.8 lens. Deze stond samen met de Nikon D50 achterop de 8" LX90. Ik heb ze volgens mij geschoten op ISO 400, terwijl ik achteraf beter 800 had kunnen kiezen...voor een volgende keer dan maar. De foto's zijn bewerkt, al ben ik zeer slecht in bewerken dus komen de foto's waarschijnlijk lelijk over. Ook heb ik de foto's 1024 pixels breed gemaakt omdat sommige objecten te klein zijn op het standaard forum formaat, dus sorry modjes Nogmaals ik ben zeer slecht in bewerken.

De belichtingstijden staan bovende foto's bij: description

Het vervolg...

Commentaar

Leuke fotos Sjors! M51 moet je erg uitvergroten. Heb je geprobeerd te volgen? Dan zou je wat langer kunnen belichten.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ze zijn allemaal gevolgd met GoTo.

Hier is een uitsnede van M51

Commentaar

Mooi werk Sjors .
          Zou je misschien een onbewerkte willen posten ?
          kwestie van educatief materiaal .

Commentaar

Ok hier is M51 onbewerkt, als je de volle foto wilt hebben kan dat ook

Commentaar

Even een beginnersvraagje (weet niks van fotografie :P)...

Waarom is het midden van de foto helderder dan daaromheen? Is dat dat wat ze coma noemen of is dat weer heel wat anders?

Commentaar

Dit is geen coma maar vignetting .
                Vermoedelijk zijn deze foto's @ f/2.8 gemaakt *, de diafragma 1 stop dichtdraaien wilt wel eens helpen .
                * Sjors , verbeter me als ik fout ben hé .

Commentaar

Wauw!! Mooie foto's Sjors!!!
                  Vond je dit leuker om te doen dan waarnemen?
                  Je zat er aan te denken om te stoppen met deze hobby toch?
                  Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ze zijn op f/2.8 gemaakt ja, ik ging dit keer niet voor de mooie plaatjes, maar eens kijken wat ik allemaal met 200mm kon halen. Volgende keer let ik daar op met m'n vandaag binnen gekomen Nikon 18-200 VR ED 3.5-5.6!!!

Ik vond dit inderdaad erg leuk, maar diezelfde avond heb ik ook m'n WO 40mm 72 FOV kunnen testen en dat was in 1 woord: machtig. M81&82 in 1 beeld (knap voor een F=2000mm telescoop denk ik). Maar als ik dit zie, de foto's, wil ik best wel een William Optics lenzenkijkertje kopen ofzo, maar ik wil ook gewoon nog goed kunnen waarnemen. Dus dat word duur dan...

Commentaar

Mooi! Je blijft dus aan boord van de hobby. Ik vind ook dat 2" en 40 mm verplichte kost moet zijn voor kijkers met lange afstand. Zoveel leuker!
                      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hey Sjors , zou je de m13 volledig formaat willen mailen ?
                        Liefst de onbewerkte versie .
                        Details worden gepm'd , if that's okay hé .

Commentaar

Ja is goed man ik heb em net verstuurd.

Commentaar

Thanks Sjors .
                            Is netjes aangekomen .

Commentaar

Zo ik heb hier nog een foto van dezelfde avond, ik blijf deze foto's gewoon super vinden, alleen jammer dat ik niet nog langer kan belichten omdat de rotatie anders wel heel erg zichtbaar word. Op deze foto kan je M31 goed zien aan de rechterkant en het Dubbelcluster in het midden. En ja helaas aan de linkerkant een stofje...Dit soort foto's vind ik wat makkelijker te belichten, maar ik zal nog even oefenen dus zal er gauw een andere komen. De foto is 125,7 sec. belicht en gemaakt met een Sigma 18-125 3,5-5.6 @18mm f/3.5

*Inmiddels heb ik al weer een nieuwe geplaatst vlekje weg gewerkt

Commentaar

Werken...
                              X